قائم مقام ستاد اقامه نماز: سرمایه‌گذاری برای تولید محتوا ضروری است
نشست شورای اقامه نماز استان گلستان

گرگان - ایرنا - قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: مهمترین اقدام برای سرمایه‌گذاری در حوزه نماز، تولید محتوا بوده و این مهم باید با استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌ها عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا، «سیداحمد زرهانی» روز یکشنبه در نشست شورای اقامه نماز و شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان گلستان، اظهار کرد: با توجه به شرایط عمومی جامعه و صف‌آرایی دشمن، توجه به نماز ضروری بوده و نگاه آفت‌شناسانه الزامی است.

وی ادامه داد: حکومت مبتنی بر عدل آخر الزمان را دنبال می‌کنیم و با شناخت تحولات و مهندسی تولید محتوا، حوزه نماز می‌تواند نقش تأثیرگذاری در جامعه داشته باشد.

زرهانی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری روی حوزه نماز، جامعه را بیمه می‌کند.

وی از برگزاری سی امین اجلاس با عنوان «نماز نسل نو» با محوریت مسجد، مدرسه و دانشگاه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به مساجد و حضور جوانان و نوجوانان در این مکان باید برنامه‌یزی و سرمایه‌گذاری بیشتری انجام می شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: مدرسه و مسجد وظیفه آموزش فلسفه نماز را بر عهده دارد و باید به خانواده در این مسیر کمک شود و حضور روحانیت برای اقامه نماز در مدارس ضروری است.

استاندار: گلستان سند فاخر نماز را تدوین کرده است/ اجلاس استانی نماز با موضوع «نماز نسل نو» برگزار می‌شود

استاندار گلستان نیز در این جلسه تاکید کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند: مسئولان مومن در مساله نماز امکانات گسترده خود را در خدمت اقامه نماز بگذارند، و ما ضروری است فرمایش ایشان را به عنوان فرمان در پیشانی اقدامات قرار دهیم.

علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: استان سند فاخر اقامه نماز دارد و ارزیابی آن در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه توجه به نمازخانه های بین راهی مورد توجه جدی استان است و با قدرت در حال ادامه است، تصریح کرد: گلستان جزو استان‌های پیشرو است و توجه به اقداماتی که هنوز انجام نشده ضروری است.

استاندار گلستان گفت: توجه به اقامه نماز به عنوان یک رویداد در کنار جشنواره شهید رجایی در دستگاه‌های اجرایی مدنظر است.

زنگانه افزود: اجلاس استانی نماز با موضوع «نماز نسل نو» با محوریت مسجد، مدرسه و دانشگاه در شهرستان علی‌آبادکتول برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی رفاهی بین راهی امام رضا (ع) با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در مکانی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع در سفر رییس جمهور به استان افتتاح می‌شود.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان توجه ویژه ای در اعتبارات به توسعه فرهنگ نماز شده است، گفت:در حوزه تولید محتوا اقدامات ارزشمندی انجام شده و البته مورد حمایت است.

زنگانه افزود: حمایت‌های آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان در همه حوزه‌ها علی‌الخصوص اقامه نماز شایسته تقدیر است.

نورمفیدی: استفاده از ظرفیت خانواده، مسجد، مدارس و دانشگاه ها نماز را در جامعه نهادینه می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان نیز در جلسه گفت: منش و شخصیت آقای قرائتی بگونه ای است که برای مسئولیت های که به ایشان سپرده میشود حساس و دغدغه مند هستند و با تمام وجود کار می کنند و این روحیه در همکاران ایشان تسری پیدا کرده است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: انسان ارزشمند ترین مخلوق خداست بشرط آنکه دعا همراهش باشد و این دعا عبارتند از ارتباط انسان با ذات اقدس الهی است و این است که به انسان ارزش و منزلت می‌دهد.

وی تاکید کرد: نماز تنها عبادتی که تماماً ارتباط با خداست و باید با استفاده از خانواده، مسجد، مدارس و دانشگاه ها نماز را در جامعه نهادینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: ظرفیت مدارس برای نسل جدید ظرفیت خوبی است و باید بیش از گذشته در این فضا کار کنیم و طلبه های حاضر در مدارس با زبانی گویا نسل جوان و نوجوان را اقناع کنند.

نورمفیدی افزود: با توجه به حضور دشمن در فضای مجازی ، فعالیت های هنرمندانه در حوزه نماز  و دین در این فضا ضروری است و با زبان متناسب الزامی است.

وی ادامه داد: اهداف امام زمان (عج) نجات بشریت است و نباید اجازه داد انحرافات در این مسیر شکل گیرد و باید شرایط عمومی حضور ایشان مهیا شود..

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: ضروری است دفاع از فلسفه مهدویت منطقی و همراه با سعه صدر باشد.

در این جلسه از پوستر عید بیعت آغاز امامت امام زمان (عج) رونمایی شد.

در نشست شورای اقامه نماز و شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان گلستان آیت الله«سید کاظم نور مفیدی» امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در استان و «علی محمد زنگانه» استاندار گلستان حضور داشتند و طی سخنان جداگانه بر اهمیت سرمایه گذاری در حوزه نماز تاکید کردند.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزارنفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد و به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha