توازن زیرساخت‌های صنعتی در هرمزگان را دنبال می‌کنیم

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان بااشاره به اینکه در گذشته زیرساخت مناسب و به اندازه کافی برای ایجاد واحدهای تولیدی در استان وجود نداشت، گفت: به دنبال ایجاد توازن زیرساخت‌های صنعتی در استان هستیم و در همه شهرستان‌ها نیز موفق به ایجاد شهرک و یا ناحیه صنعتی شده‌ایم.

سید امیر امیری‌زاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون با پیگیری و حمایت استاندار و همت مسوولان زیرساخت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران در استان فراهم شده است و ظرفیت‌های خوبی نیز در شرق هرمزگان برای سرمایه‌گذاری و ایجاد بنگاه‌های تولیدی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه صنعتی در شرق و غرب هرمزگان یکی از اولویت‌های شهرک‌های صنعتی است، بیان کرد: در حوزه پتروشیمی به دنبال ایجاد یک قطب پتروشیمی در شهرک صنعتی میناب هستیم که اشتغالی نزدیک به ۲۵۰ نفر را ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه تولید و فعال‌سازی و تقویت بنگاه‌ها و صنایع کوچک برای افزایش اشتغال مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب است، گفت: در این زمینه نیز دولت موظف است زمینه سازی و زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد بنگاه‌های کوچک که با مشارکت مردم شکل می‌گیرد، فراهم و از آن‌ها حمایت کنند.

امیری زاد همچنین با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران و توجه به آن نیز یکی از مسوولیت‌های دولت مردمی است، افزود: در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال بوده و هفت ناحیه صنعتی جدید نیز در حال ساخت است که پیش بینی می‌شود تا زمان سفر رییس جمهور به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: از این تعداد ناحیه و شهرک صنعتی، یکهزار و ۲۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی پذیرای سرمایه‌گذار است که تاکنون تعداد ۵۳۱ طرح به بهره‌برداری رسیده و اشتغالی افزون بر هفت هزار و ۲۰۰ نفر را به همراه داشته است.

این مسوول با اشاره به افزایش میزان اشتغال با راه‌اندازی طرح های جدید صنعتی در استان گفت: با به بهره‌برداری رسیدن مابقی طرح‌های صنعتی، شاهد اشتغال ۱۶ هزار نفری در سطح شهرک‌های صنعتی خواهیم بود.

امیری زاد در ادامه با تاکید بر سخنان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر خنثی سازی تحریم‌ها و راهکارهای مقابله با آن گفت: مسیر مقابله با تحریم‌ها و افزایش سرعت چرخه اقتصاد، ایجاد تولید در زمینه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید ناخالص داخلی در کشور می‌تواند فشارهای اقتصادی بر کشور را کاهش دهد، تصریح کرد: مزیت ایجاد صنایع کوچک، این است که به سرعت می‌توان آن را راه‌اندازی کرد و همچنین نسبت سرانه ایجاد هر شغل در صنایع کوچک و متوسط بسیار پایین‌تر از سرانه ایجاد شغل در صنایع بزرگ است از این رو مشارکت سرمایه‌گذاران می‌تواند بسیار تسهیل‌گر و کارآمد باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha