عملیات اجرایی آزادراه مراغه – هشترود سرعت گرفت

مراغه- ایرنا- رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه گفت: پس از بازدید اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح آزادراه مراغه – هشترود، عملیات اجرایی در این طرح سرعت گرفت.

«مقصود محرم‌پور» روز یکشنبه در گفت‌‍وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۳۰ کیلومتر از این آزادراه بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی تا آذر سال جاری زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد و سال بعد نیز ۱۰ کیلومترِ اتصال به شهر مراغه تکمیل می‌شود.
وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی در سال جاری ۲۹۳ کیلومتر از مسیر پنج طرح آزادراهی کشور را تکمیل می‌کند که ۳۰ کیلومتر از آزادراه مراغه – هشترود نیز جزء همین مسیرهاست.
رییس اداره راه و شهرسازی مراغه این را هم بیان کرد که بیشترین میزان حوادث رانندگی در جاده قدیمی مراغه – هشترود در همین ۴۰ کیلومتر نخست اتفاق می‌افتد و بر همین اساس نیز تکمیل ۳۰ کیلومتر از آزادراه مراغه – هشترود در کاهش تعداد سوانح رانندگی بی‌تاثیر نخواهد بود.
وی با بیان اینکه پیشرفت کلی طرح آزادراه مراغه – هشترود با ۱۱۰ کیلومتر طول حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد است، اضافه کرد: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی برای این طرح ملی تاکنون هزار میلیارد تومان هزینه شده که ۶۰ درصد آن را دولت و ۴۰ درصد بقیه را بخش خصوصی تامین کرده است.
به گزارش ایرنا بهره‌برداری از آزادراه مراغه - هشترود به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی منطقه، علاوه بر کاهش سوانح رانندگی تاثیر چندبعدی در زمینه توسعه شهرستان خواهد داشت تا جایی که برخی‌ها معتقدند نیاز به سرمایه‌گذاری برای توسعه روزافزون این شهرستان احساس می‌شود و با بهره‌برداری از آزادراه مراغه - هشترود، سرمایه‌گذاران بیشتری به مراغه روانه می‌شوند.
پروژه آزادراه مراغه - هشترود که برای نخستین‌بار در سال ۱۳۸۹ ردیف بودجه گرفته بود، سکون ناشی از تخصیص نیافتن اعتبار را در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تجربه کرد و تکمیل بخشی از آن که بیشتر سوانح منجر به فوت در این بخش اتفاق می‌افتد، طی دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha