۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85230137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر چین: پکن و آ.سه.آن در کنار هم معجزه اقتصادی خلق کرده اند
تصویر آرشیویی نخست وزیرچین

تهران-ایرنا- «لی چیانگ» نخست وزیر چین با اشاره به اهمیت و ضروت تقویت همکاری ها میان کشورش و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا(آسه آن)، گفت که پکن و آ.سه.آن در کنار هم معجزه های اقتصادی خلق کرده اند.

به گزارش ایرنا از گلوبال تایمز چین،«لی چیانگ» نخست وزیر چین امروز یکشنبه (۲۶ شهریور) در بیستمین نشست تجاری و سرمایه گذاری چین و کشورهای اتحادیه آسیای جنوبی (آ.سه.آن) تاکیدکرد که پکن از همکاری نزدیک با اتحادیه آ.سه.آن استقبال می کند.

لی گفت: دو طرف به یکپارچگی و اتکا به خود پاینده بود و علیرغم چالش های جهانی صلح وثبات در کنار توسعه اقتصادی درمنطقه را گسترش داده اند.

لی خاطرنشان کرد که روابط بین چین و اتحادیه آسه آن به نمونه‌ای از موفق‌ترین و پرنشاط‌ترین روابط دوجانبه در منطقه آسیا-اقیانوسیه و نمونه بارز جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشریت تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه حجم تجارت بین چین و کشورهای اتحادیه آسه آن در طول ۲۰ ساله گذشته ۱۶.۸ برابر افزایش یافته است، افزود: دو طرف برای سه سال متوالی بزرگترین شرکای تجاری یکدیگر بوده اند و حجم سرمایه گذاری آنها از ۳۵۰ میلیارد دلار نیز فراتر رفته است.

نخست وزیر چین: پکن و آ.سه.آن در کنار هم معجزه اقتصادی خلق کرده اند

نخست وزیر چین با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی جهانی ناپایدار و بر رشد و توسعه کشورها تاثیر گذار است، خواستار تلاش های بیشتر برای ایجاد فضای باز تجاری و تقویت وحدت و همکاری میان چین و اعضای آسه آن شد.

لی گفت: در همکاری های اقتصادی و تجاری باید صادق بود و از قوانین بازار پیروی و فضای پایداری در راستای توسعه جمعی ایجاد کرد.

وی افزود: چین به حمایت قاطعانه از همکاری منطقه‌ای با محوریت آسه‌آن و ساخت‌وساز مشترک، ترویج یکپارچگی نزدیک‌تر ابتکار یک پهنه - یک راه با استراتژی‌های توسعه همه کشورهای آسه‌آن و کمک به اعضای آسه‌آن در دستیابی به اهداف توسعه مربوطه خود ادامه خواهد داد.

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا که بیشتر با نام اختصاری آسه‌آن شناخته می‌شود، یک سازمان بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جنوب شرق آسیا است.که توسط تایلند،اندونزی،مالزی،سنگاپور،فیلیپین،ویتنام، برونئی،لائوس،کامبوج و میانمار تاسیس شده است. این گروه همکاری های اقتصادی و تجاری نزدیکی با چین دارد.

بیستمین نمایشگاه و نشست تجاری و سرمایه گذاری بین چین و کشورهای اتحادیه آسیای جنوبی(آ.سه.آن) از روز شنبه با حضور جمعی از سران و مقامات ارشد کشورهای عضو در شهر نانینگ استان خودمختار گوانگشی ژوانگ چین آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha