۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۳۸
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85229979
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ملی پوش جودو کشور: برای کسب مدال به هانگژو می‌روم

۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۳۸
کد خبر: 85229979
ملی پوش جودو کشور: برای کسب مدال به هانگژو می‌روم

همدان- ایرنا- «مریم بربط» جودوکاری که در بخش بانوان ایران تاریخ ساز شد، پس از تعلیق ناحق کشورمان از حضور در میادین بین المللی لحظه‌ای توقف نکرد چرا که می‌دانست پایان بخش این وضعیت، شروع دوباره در مسیر مدال آوری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا بربط تنها جودوکار انتخاب شده از سوی فدراسیون جودو کشورمان در بخش بانوان برای اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو چین است.

بانوی پرافتخار و تاریخ ساز جودو کشور، این روزها در حالی بدون رقیب، آخرین فرصت‌های تمرین آماده‌سازی خود را سپری می‌کند که باید اوایل مهرماه امسال در بازی‌های آسیایی هانگژو چین به مصاف حریفان خود برود.

این بانوی جودوکار همدانی مردادماه سال ۱۳۹۸ با کسب مدال نقره قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه، تاریخ ساز شد.

جودوکار همدانی وزن منفی ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشورمان با کسب مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹، اولین بانوی جودوکار ایرانی بود که در رقابت‌های جوانان به مدال نقره رسید.

بربط که در این وزن تاریخ‌سازی کرد و اولین بانوی فینالیست تاریخ جودوی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا شد اکنون در شرایطی برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو تمرین می‌کند که پیش از این تمامی حریفان داخلی خود را بارها شکست داده است.

گفت وگوی خبرنگار ایرنا با این بانوی ملی پوش همدانی را بخوانید.

ایرنا: حضور در بازی‌های آسیایی چه حسی دارد؟
بربط: آرزوی هر ورزشکاری حضور در این رویداد مهم است و اینکه در جمع بهترین‌های قاره کهن باید مبارزه کنم. آرزویم حضور در بازی‌های آسیایی بود.

ایرنا: از حریفان خود شناختی دارید؟
بربط: آنطور که باید نه. البته یکسری از جودوکاران شرکت کننده همان نفراتی هستند که در جوانان آسیا نیز حضور داشتند. همراه با کادر فنی در حال آنالیز جودوکاران هستیم تا با شناخت لازم راهی مبارزه شوم.جودو جزو رشته‌هایی است که نمی‌توان پیش بینی لازم را داشت. تجربه نشان داده حتی جودوکاری که اسم و رسم نداشته هم شگفتی ساز ظاهر شده و نمی‌توانیم از پیش برنده باشیم.

ایرنا: وضعیت تمرینی چطور بود؟
بربط: ۲ ماه هست که تمرین منظم و منسجم زیر نظر کادر فنی دارم. همه روزه تمرین می‌کنم و وقفه نداشته‌ام.

ایرنا: اینکه تنها یک نفر در تمرین بودید، سخت نبود؟
بربط: چرا سخت است که تنها جودوکار بخش بانوان برای اعزام به بازی‌های آسیایی هستم. البته فدراسیون، کادر فنی و سایر جودکارانی که ارتباط دارم، به آماده سازیم کمک کردند.

ملی پوش جودو کشور: برای کسب مدال به هانگژو می‌روم


ایرنا: به عنوان تنها بانوی جودو کشور به بازی‌های آسیایی چه حسی دارید؟
بربط: اینکه تنها می‌روم سخت است. اما بازهم افتخار می‌کنم به عنوان یک بانوی ایرانی توانسته‌ام در این رویداد مهم شرکت کنم. می‌خواهم پرچم کشورم را در این مسابقات به اهتزاز درآورم.

ایرنا: در واقع به فکر مدال هستید؟
بربط: به طور قطع هر ورزشکاری با هدف کسب مدال در این رویداد مهم شرکت می‌کند. به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم و سخت تلاش می‌کنم.

ایرنا: چه انتظاری از مردم و مسوولان دارید؟
بربط: به دعای ۸۰ میلیون هموطنم نیاز دارم. مسوولان نیز تاکنون برای آماده سازیم تلاش داشته‌اند. ‌ای کاش اعزام بانوان بیشتر می‌شد اما به هر حال تصمیم به اعزام یک نفر بود.

به دعای ۸۰ میلیون هموطنم نیاز دارم. مسوولان نیز تاکنون برای آماده سازیم تلاش داشته‌اند. ‌ای کاش اعزام بانوان بیشتر می‌شد اما به هر حال تصمیم به اعزام یک نفر بود.

ایرنا: همه نگاه‌ها در جودو بانوان به شماست؟
بربط: افتخار بزرگی است که نصیبم شده و وظیفه‌ام را دوچندان کرده است. می‌کوشم تا با دست پر به کشور بازگردم. در میادین مختلف حضور یافته‌ام و کم تجربه نیستم. مهم این است که روی تاتامی سخت تلاش کنم و مراقب حریفانم باشم تا اشتباهی نکنم.

به گزارش ایرنا نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ بطور رسمی طی روزهای اول تا شانزدهم مهرماه در شهر هانگژو چین برگزار خواهد شد و جودوکاران کشورمان از یکم تا چهارم مهرماه به مصاف حریفان خود می‌روند.

تیم ملی جودو کشورمان با ترکیب چهار ملی پوش در بخش مردان و بانوان در این دوره از رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

این ورزشکار همدانی تنها نماینده ایران در مسابقات جودو بازی‌های آسیایی هانگژو خواهد بود و از آنجا که پس از گذشت چهار سال از تعلیق فدراسیون کشورمان توسط مقامات جودو جهان، این زمان شهریورماه جاری به پایان می‌رسد، بربط می‌تواند با خیال راحت و آرامش بالا به مصاف حریفان برود.

البته به گفته کارشناسان؛ بربط متاسفانه در ایران حریفی ندارد که بتواند وی را شکست بدهد و به قول ورزشی‌ها او را زمین بزند، همین مساله باعث شده تا زیاد تحت فشار قرار نگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha