۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۰۷
کد خبرنگار: 1207
کد خبر: 85229939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزنه‌برداران دسته‌های غیر المپیکی ایران در ریاض توریست شدند

تهران- ایرنا- نمایندگان ایران در دسته‌های غیر المپیکی دست خالی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان را به پایان رساندند.

به گزراش ایرنا، پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان شنبه شب با مسابقات دسته غیر المپیکی ۱۰۹ کیلوگرم برای نمایندگان ایران پیگیری شد. در این دسته مهدی کرمی و پیمان جان نمایندگان ایران بودند که در نهایت به عناوین پنجم و ششم رسیدند. در این دسته روسلان نورالدین‌اف و اکبر ژورائف قهرمانان جهان و المپیک در ادوار گذشته از کشور ازبکستان حضور داشتند.

مهدی کرمی در پایان مسابقات دسته ۱۰۹ کیلوگرم به عنوان هفتم یکضرب، چهارم دوضرب و پنجم این دسته رسید. پیمان جان نیز به عنوان ششم یکضرب، هفتم دوضرب و ششم مجموع این دسته رسید.

عملکرد کرمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم

انتخاب نخست کادر فنی برای حرکت یکضرب مهدی کرمی وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی بود که ملی‌پوش ایرانی در مهار آن مشکلی نداشت. کرمی در تلاش دوم خود وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی را مهار کرد اما هیات ژوری حرکت وی را خطا اعلام کرد. تلاش سوم کرمی برای وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی نتیجه‌ای در برنداشت تا در نهایت با عنوان هفتم در حرکت یکضرب این دسته به کار خود پایان داد.

او در دوضرب وزنه ۲۱۴ کیلوگرم نتوانست بالای سر ببرد اما در حرکت دوم ۲۱۶ کیلوگرم را ثبت کرد تا پس از سه اوت پیاپی در یکضرب و دوضرب، موفق به مهار وزنه و ماندگاری در جدول رقابت‌ها شود. تلاش سوم مهدی کرمی برای ۲۲۳ ناموفق بود تا در نهایت با ثبت مجموع ۳۸۹ کیلوگرم به کار خود پایان داده و به عنوان پنجم رسید.

عملکرد پیمان جان در دسته ۱۰۹ کیلوگرم

پیمان جان در نخستین حرکت یکضرب، وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را مهار کرد و وارد جدول رقابت‌ها شد. جان در تلاش دوم وزنه ۱۷۴ کیلوگرمی را نیز بالای سر برد تا همچنان برای رسیدن به سکوی سه‌گانه امیدوار باشد. انتخاب سوم کادر فنی برای ملی‌پوش وزنه‌برداری وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی بود که متاسفانه ناموفق عمل کرد و با کسب رتبه ششم یکضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

جان حرکت دوضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم را با وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی آغاز کرد اما در ادامه نتوانست وزنه ۲۱۹ کیلوگرمی را بالای سرببرد. تلاش سوم وی برای وزنه ۲۲۰ کیلوگرم نتیجه‌ای نداشت تا او با ثبت رکورد مجموع ۳۸۵ کیلوگرم به کار خود در این دسته پایان داد. جان در نهایت به عنوان هفتم این دسته رسید.

با پایان رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم، پنج نماینده ایران در دسته‌های غیر المپیکی دست خالی ریاض را ترک کردند. سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم اوت کرد، امیر حقوقی پنجم و محمدزارعی سیزدهم دسته ۹۶ کیلوگرم شدند و مهدی کرمی و پیمان جان نیز جایی در سکوهای سه‌گانه مدالی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم نداشتند.

رده‌بندی یکضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم

۱- اکبر ژورائف از ازبکستان/ ۱۸۹ کیلوگرم مدال طلا

۲- هریستوف از بلغارستان/ ۱۸۱ کیلوگرم مدال نقره

۳- داداش بیلی از جمهوری آذربایجان/ ۱۸۰ کیلوگرم مدال برنز

رده‌بندی دوضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم

۱- روسلان نورالدین‌اف از ازبکستان با 227 مدال

۲- اکبر ژورائف از ازبکستان/ ۲۲۶ کیلوگرم مدال نقره

۳- داداش بیلی از جمهوری آذربایجان/ ۲۲۳ مدال برنز

رده‌بندی مدالی مجموع دسته ۱۰۹ کیلوگرم

۱- اکبر ژورائف/ مجموع 415 کیلوگرم مدال طلا

۲- روسلان نورالدین‌اف/ 407 کیلوگرم مجموع نقره

داداش بیلی/ مجموع ۴۰۳ کیلوگرم مدال برنز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha