سیاست یک بام و دو هوا/بلینکن و بائربوک بر دیپلماسی درباره برنامه هسته‌ای ایران تاکید کردند

تهران- ایرنا- آنتونی بلینکن و آنالنا بائربوک وزرای خارجه آمریکا و آلمان بر دیپلماسی و راه حل دیپلماتیک در قبال پرونده هسته‌ای ایران تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای وزارت خارجه آمریکا، بلینکن روز جمعه در یک کنفرانس خبری مشترک با بائربوک مدعی شد: برجام این مزیت بسیار مهم را داشت که این برنامه را محدود کنیم.

وی افزود: متاسفانه ما با ترک این توافق این فرصت را برای ایران ایجاد کردیم که از این محدودیت خارج شود و در بیش از ۲ سال گذشته با برخی تبعات این تصمیم از جمله غنی‌سازی در سطوح بالاتر و انباشت بیشتر مواد غنی‌شده و غیره روبرو بوده‌ایم.

هر چند ایران همواره تاکید کرده که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست اما بلینکن با تکرار ادعاهای بی‌اساس گفت: ما مصمم هستیم، دولت بایدن مصمم است که ایران به هیچ شیوه‌ای به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند. ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی موثرترین راه برای دستیابی به این نتیجه است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: اما در حال حاضر، درگیری هیچ بحث یا مذاکره‌ای با ایران در مورد برنامه هسته‌ای نیستیم.

وزیر خارجه آلمان نیز که به آمریکا سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک با بلینکن گفت: سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان پنجشنبه اعلام کردند که با توجه به اینکه برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت زیادی کرده است ما باقیمانده تحریم‌های هسته‌ای را حفظ می‌کنیم.

وی افزود: در عین حال، ما همچنین آماده راه حل دیپلماتیک هستیم زیرا هدف این است که از اشاعه هسته‌ای در منطقه جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha