۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۴۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85229444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام امنیتی روس: گروه‌های بزرگ تروریستی ساخته آژانس‌های امنیتی غرب هستند

تهران-ایرنا- نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در مقاله‌ای در مجله رازودچیک گفت که سرویس‌های اطلاعاتی غربی مسئول ایجاد و حمایت از اکثر گروه‌های تروریستی بزرگ هستند.

به گزارش جمعه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس", این مقام ارشد امنیتی تاکید کرد: تروریسم بین المللی در شکل کنونی آن ابزاری مستقیم برای ترویج نفوذ غرب است.

پاتروشف خاطرنشان کرد: «تقریباً تمام گروه‌های تروریستی بزرگ مدرن توسط سرویس‌های اطلاعاتی غربی ایجاد، تأمین و تأمین مالی شده‌اند و این گروه‌ها تصمیمات رهبری سیاسی کشورهای متبوع خود را اجرا می‌کنند» .

دبیر شورای امنیت روسیه افزود ، جرایم های سازمان یافته فراملی وجوه مشابه زیادی دارند. انگلیس، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و آمریکا "هیچ گاه استفاده از خدمات دزدان دریایی و دیگر راهزنان برای دستیابی به اهداف سیاسی و اقتصادی خود رویگردان نبوده اند و همه غارت‌ها "به نوعی به غرب ختم می‌شود.

پاتروشف تاکید کرد: عامل اصلی بحران‌های مهاجرتی معاصر نیز درگیری‌های غربی‌ها و سیاست غارتگرانه چند صد ساله آن‌ها در قبال کشورهای خاورمیانه، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین است.

به گزارش ایرنا, مجموعه غرب به ویژه آمریکا برای مقابله با وحدت مسلمانان نقشه‌های عملی از جمله ایجاد مراکزی برای تولید تفکر ضد وحدت و گروه‌های تکفیری اجرا کردند. سایت وابسته به رهبر معظم انقلاب اسلامی در آبان ۱۳۹۹ در گزارشی نوشت که دشمنان اسلام بودند که گروه داعش را به وجود آوردند و آمریکایی‌ها نیز آن را تایید کرده‌اند.

در این گزارش مطرح شد: «ایران اطلاعات قابل اطمینانی در این مورد داشته اما اگر آن را مطرح می‌کرد با تردید روبرو می‌شد اما آمریکایی‌ها خودشان آن را تایید کردند.»

همچنین در این گزارش آمریکایی‌ها عامل جنایت دیگری هم معرفی شدند و «آن اینکه ارتش خود را به بهانه حضور چنین گروه‌های تروریستی به کشورهای مسلمان فرستادند.» این تارنما افزود: آن‌ها نیروهای خود را به افغانستان، سوریه و کشورهای دیگر فرستادند. در مورد کشورهای دیگر مانند عراق، آن‌ها به فکر اعزام نیروهای خود بوده‌اند.

در ماه آوریل امسال رابرت اف. کندی نامزد حزب دموکرات که خود را برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا آماده می‌کند، اعلام کرد که آمریکا داعش را ایجاد کرده است.

وی در یک سخنرانی در راستای کارزار انتخاباتی‌اش گفت: پلیس فاسد است. ما داعش را ایجاد کردیم. ۲ میلیون پناهجو را به سمت اروپا سوق دادیم و دموکراسی را برای یک نسل در اروپا بی‌ثبات کردیم.

حرف‌های کندی ذهن‌ها را به سمت صحبت‌های جنجالی رئیس جمهوری سابق آمریکا می‌برد؛ آنجاییکه دونالد ترامپ در اوت ۲۰۱۶ زمان حضور در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه، باراک اوباما

رئیس جمهور وقت و هیلاری کلینتون وزیر امرو خارجه وی را عامل ایجاد داعش معرفی کرد.

ترامپ آن زمان در یک مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت: او (اوباما) و همچنین کلینتون موسس داعش بودند. من آن‌ها را شرکای بنیانگذاران می‌خوانم.

پیش از بیرون آمدن این حرف از زبان یک نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گزارش‌هایی مبنی بر این وجود داشت که واشنگتن با همکاری برخی از متحدان خود گروه تروریستی که اساس و بنیان نظم در خاورمیانه را بر هم ریخت، ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha