رد پیشنهاد کمک اسرائیل به مراکش و لیبی، نشانه تفکر انقلابی‌گری در قاره سیاه است

گنبدکاووس- ایرنا- امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت همراهی مردم ایران با مصیب‌دیدگان مراکش و لیبی، گفت: رد پیشنهاد کمک صهیونیست‌ها و فرانسه با وجود سطح زیاد مشکلات ناشی از سیل و زلزله این کشورهای آفریقایی نشانه نهادینه‌شدن تفکر انقلابی‌گری در قاره سیاه به ویژه قسمت‌ عربی و مسلمان‌نشین‌ آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گنبدکاووس با اشاره به سیل و زلزله در مراکش و لیبی اظهارکرد: این حوادث تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر تلفات داشته و بعضی از روستاها و قسمتی از شهرها به طور کلی از روی نقشه محو شدند و تلفات بالای ۱۰۰ هزار نفر پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به موفقیت بزرگ ایران برای دور کردن تروریست‌های اجاره‌ای وابسته به سرویس‌های بیگانه به ویژه صهیونیست‌ها از غرب کشور و فرار بعضی از فرماندهان و رهبرانشان به آمریکا و سوئد و امثال این کشورها، بیان کرد: این موفقیت نشانه اقتدار و عظمت ایران در تامین امنیت، پایدارتر از همیشه است.

حجت الاسلام ترابی افزود: ترکیه و آذربایجان با پشتیبانی رژیم غاصب صهیونیستی از جهت راهبردی در مرزهای شمال منطقه شیطنت‌هایی را داشتند که با آگاهی از اینکه ایران به هیچ وجه عقب نشینی نخواهد کرد و هزینه آن را پرداخت می‌کنیم در نهایت به لطف خداوند مجبور به عقب نشینی شدند چرا که حس کردند اینجا زمینی نیست که به‌راحتی در آن بازی کنند.

وی اجلاس گروه بیست را محوریت اقتصادی آمریکا و اروپا دانست و گفت: کشورهای غربی در این اجلاس نتوانستند اجماع جهانی برای حمایت از اوکراین در مقابل روسیه درست کنند که به طور قطع باعث تحقیر آنهاست و همچنین یک بخشی از ریل گذاری آینده در تحولات جهانی رقم خورد و اروپاییان فهمیدند بازیچه دست آمریکا هستند و آمریکا گاز و انرژی را گران‌تر می‌فروشد و می‌خواهد اروپاییان را در اوکراین و تایوان جلوی خشم روسیه و چین قرار دهد.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی، اظهارکرد: هیچ فردی به اندازه رهبری کارشناس و مرتبط با بزرگان، امیران و روحانیت سیستان و بلوچستان نیست و این نشست یک دیدار راهبردی محسوب می‌شود که فرامتن آن مهمتر از متن‌اش است رهبری از انقلابی گری مردم این استان تجلیل کردند و در پی دستور ایشان برای بستن کمر خدمت رسانی بیشتر به مردم سیستان و بلوچستان، رییس جمهور استاندار این استان را به عنوان نماینده تام الاختیار خودشان قرار داد.

وی با اشاره به جمع بندی‌های خوب در حال انجام نسبت به مسائل حاکم به وسیله فرزندان انقلاب در بحث جهاد تبیین با مصونیت بخشی بالای، گفت: باید در این مسائل کارهای کارشناسی در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز تبلیغی انجام شود و همگی از این اقدامات پشتیبانی کنیم و خانواده و مسجد را محور، جلوگیری از تاثیر بپذیری کشور از بمب‌های تبلیغاتی جنگ ترکیبی دشمن قرار دهیم.

امام جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت سالروز شهادت امام رضا(ع)، گفت: علی بن موسی الرضا(ع) در دوران حضور خود در ایران نقشه مامون برای مشروعیت بخشی به حکومت بنی عباس را نقش برآب کرد و باعث مشروعیت بخشی بیشتر به جایگاه خاندان عصمت و طهارت و اهل بیت(ع) شد و ایران اسلامی هویت خود را مدیون این امام بزرگوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha