۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85229120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان: حرکت عظیم اربعین جهانی و فراگیر شده است

زنجان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت:حضور ۲۲ میلیون نفر در مراسم پیاده روی اربعین نشان می‌دهد که این حرکت عظیم میلیونی با ویژگی‌های منحصر به فرد انجام می‌شود و نهضت حسینی در جهان فراگیر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی خاتمی روز جمعه در یادواره شهدای زنجان با بیان اینکه داشته‌های ما در زندگی بسیار بیشتر از نداشته‌هاست، اضافه کرد: قانون طبیعت این است که شکرگذاری، نعمت را افزایش می دهد و کفر نعمت از برکت آن می‌کاهد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: بر اساس آیات قرآن، احادیث و روایات متعدد دینی اگر در برابر نعمات الهی شکرگزار باشیم موجب افزایش آن خواهد شد.
وی ادامه داد: گاهی فرصت‌هایی در زندگی همه اشخاص رخ می‌دهد که اصلا آن را قدر نمی‌دانند، به عنوان مثال همین سهل بودن سفر کربلا یک نعمت بزرگ بود که نصیب عاشقان اباعبدالله الحسین شد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی پس از یک هزار و ۴۰۰ سال، گفت: حضور ۲۲ میلیون نفر در این مراسم نشان می‌دهد که حرکت عظیم میلیونی با ویژگی‌های منحصر به فرد در حال انجام است.
خاتمی تصریح کرد: خوشبختانه امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه این مراسم معنوی با عظمتی مضاعف‌تر نسبت به ادوار گذشته بودیم و بدون شک می‌توان گفت «حب الحسین یجمعنا» در راهپیمایی اربعین امسال به معنای واقعی کلمه تجلی پیدا کرد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه برگزاری چنین مراسمی بیانگر اقتدار مسلمانان است و فارغ از ابعاد ظاهری آن، باعث دگرگونی در درون انسان‌ها به واسط ارادت به سالار شهیدان می‌شود، تصریح کرد: قدم گذاشتن در این راه، عشق به امام حسین (ع) را دوچندان خواهد کرد و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی استحکام در مسیر راهپیمایی اربعین باید در راه حاکمیت توحید نیز تداوم داشته باشد.

ویژه مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم و سه هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان، پایتخت شور و شعور حسینی و دیار غواصان دریادل با حضور هیات های مذهبی به مناسبت ایام سوگواری دهه آخرماه صفر و در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار و ۵۳۵ شهید استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha