۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85228949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷۰۰ نفر از آموزش و پرورش زنجان بازنشسته می‌شوند

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق پیش‌بینی‌ها یک هزار و ۷۰۰ نفر طی ماه‌های آینده در استان بازنشسته خواهند شد.

علی اسماعیلی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ درصد نیروهای بازنشسته جایگزین شدند، اضافه کرد: البته تلاش ما این است که هیچ کلاسی از معلم خالی نماند و برای جبران این موضوع نیروی خرید خدمت به کارگیری خواهد شد.

اسماعیلی تصریح کرد: با پیگیری انجام شده روند جایگزینی نیروهای بازنشسته برای یک هزار و ۴۰۰ نفر تثبیت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ارتباط با جذب نیرو، گفت: امسال ۳۴۶ نفر در مقطع ابتدایی و ۳۸۰ نفر در دوره متوسطه جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد و با ورود نیروهای جدید ساعات اضافه کاری تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با بیان اینکه نیروهای خروجی آموزش و پرورش از استان بیش از نیروهای ورودی است، گفت: بر اساس آمارهای موجود، تعداد درخواست‌های انتقال درون‌ استانی دائم در زنجان یک هزار و سه نفر است.

وی با بیان اینکه مجموع انتقال یافته‌های دائم از استان ۴۲۰ نفر است، اضافه کرد: همچنین درخواست‌های انتقال موقت نیز در مجموع ۷۴۴ نفر ثبت شده است.

اسماعیلی گفت: معمولا بیشترین کمبود نیروی انسانی را در مقطع ابتدایی داریم ولی سال گذشته وضعیت قابل قبولی در این زمینه داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه عمده مشکل نیروهای ما در مقطع متوسطه اول است، گفت: به رغم مشکلات موجود، میانگین متوسط نیروی آموزشی استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری است.

تعداد دانش آموزان استان زنجان در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته بیش از ۲ درصد افزایش داشته است.

امسال بیش از ۲۲ هزار دانش آموز جدید وارد مدارس استان زنجان می‌شوند.

بیش از ۲۱۹ هزار و ۳۶۱ دانش آموز در ۲ هزار و ۲۳۰ فضای آموزشی استان زنجان تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha