مجارستان: اقتصاد اروپا در صورت جدا شدن از چین نابود خواهد شد

تهران- ایرنا- پیتر سیجارتو وزیر خارجه مجارستانبا با بیان اینکه بوداپست از حضور چین در عرصه جهانی استقبال می‌کند، گفت: اگر اقتصاد اروپا از چین جدا شود، نابود خواهد شد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از راشا تودی، دیپلمات ارشد مجارستان درباره جنگ در اوکراین، اظهار کرد: بروکسل باید این جنگ را منزوی می‌کرد اما اتحادیه اروپا به جای آن، جنگ در اوکراین را جهانی کرده است.

وزیر خارجه مجارستان با بیان اینکه واکنش اتحادیه اروپا به بحران اوکراین باعث تکه تکه شدن جهان شده است، افزود: بوداپست می‌خواهد شاهد ابتکاراتی مانند طرح کمربند و جاده چین (BRI) باشد که بتواند کشورها را متحد کند.

این دیپلمات مجارستانی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا پاسخ بسیار بدی به جنگ اوکراین داده است که متأسفانه به نظر می‌رسد در نهایت به جهانی در حال تقسیم شدن دوباره به بلوک‌ها ختم می‌شود.

سیجارتو تاکید کرد: عدم ارتباط بین کشورهای روسیه و اوکراین باعث شده است که آنها از دستیابی به صلح دست بکشند در حالی که کشورهایی مانند مجارستان که از روابط خوب شرق و غرب سود می‌برند بر اثر این جنگ از نظر اقتصادی آسیب دیده‌اند.

وزیر خارجه مجارستان با بیان اینکه طرح کمربند و جاده قصد دارد جهان را برای رفاه و امنیت متقابل گرد هم آورد، تصریح کرد: به همین دلیل مجارستان از حضور چین در عرصه جهانی استقبال می‌کند.

وی با ریاکار خواندن کشورهای ثروتمند اروپای غربی که در مورد جدا شدن از اقتصاد چین صحبت می‌کنند، گفت: این در حالی است که آنها بی سر و صدا به دنبال سرمایه‌گذاری از سوی طرف‌های چینی هستند.

سیجارتو با اشاره به اینکه برخلاف کشورهایی که رویکرد ریاکارانه در قبال روابط خود با چین اتخاذ کرده‌اند اما بوداپست سیاست خارجی خود را آشکارا بیان می‌کند، هشدار داد: اگر اقتصاد اروپا از چین جدا شود، نابود خواهد شد.

به نوشته راشا تودی، دولت مجارستان از همان ابتدا منتقد واکنش غرب به درگیری اوکراین بوده است. این کشور ضمن مخالفت با تحریم روسیه و تسلیح اوکراین، خواستار گفت وگوهای صلح شده است.

این در حالی است که اکثر کشورهای اتحادیه اروپا به پیروی از ایالات متحده، متعهد شده‌اند که برای شکست مسکو تا زمانی که طول بکشد از کی‌یف حمایت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha