اشعار شهریار مبین تاریخ اصیل ایران و قفقاز است

تبریز- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اشعار استاد شهریار مبین تاریخ و فرهنگ اصیل ایران و قفقاز است.

حسن گلی روز پنجشنبه در آخرین جلسه از سلسله نشست‌های سرخاب ادب که با حضور میهمانانی از جمهوری آذربایجان و ترکیه و شاعرانی از انجمن های ادبی تبریز برای بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در محل مقبره الشعراء برگزار شد، نامگذاری روز وفات استاد شهریار بعنوان روز شعر و ادب فارسی را نشانه عظمت و جایگاه مهم و رفیع آذربایجان و تبریز در کشور دانست و اظهار کرد: این نامگذاری ارزشمند در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده بطلان ادعاهای ناصواب و تبلیغات ضد ایرانی برخی محافل خارجی است که تلاش در ایجاد اختلاف قومی و شکاف اجتماعی در ایران را دارند.
گلی با بزرگداشت مناسبت های مذهبی آخر ماه صفر یادآور شد: عشق به پیامبر و اهل بیت (ع) قلوب ملت های مسلمان منطقه را به هم گره زده است و روابط ملت های منطقه فراتر از مناسبات سیاسی دولت ها و مرزهای جغرافیایی، روابط برادرانه مبتنی بر علاقمندی متقابل به یکدیگر و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انسانی است که ادبیات و شعر هم در تحکیم این روابط و مناسبات بسیار تاثیر گذار بوده و لازم است این تاثیر گذاری همچنان با اهتمام شاعران و هنرمندان تداوم یابد.

اشعار شهریار مبین تاریخ اصیل ایران و قفقاز است


وی همچنین بر استفاده از هنر و ادبیات در تبیین واقعیت های تاریخی و آشنایی نسل جوان ملت‌های منطقه با فرهنگ و هویت تاریخی خود تاکید کرد و اشعار استاد شهریار در این خصوص را بسیار عالمانه و مفید ارزیابی و اظهار کرد: بخشی از اشعار استاد شهریار مبین تاریخ و فرهنگ اصیل ایران و قفقاز است که باید مورد استفاده پژوهشگران، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه قرار گیرد.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم گلباران مزار استاد شهریار و آئین ملی بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه علاقمندان به شعر و ادبیات و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه برای حضور در این برنامه ها دعوت کرد.
به گزارش ایرنا، گلباران مزار استاد شهریار در مقبره الشعراء تبریز ساعت ١٠ صبح روز دوشنبه ٢٧ شهریور و آئین ملی بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی بعد از ظهر همان روز از ساعت ١۶ در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha