استاندار مازندران در جمع روستاییان بخش بلده نور چه گفت؟

نوشهر - ایرنا - استاندار مازندران با اشاره به افتتاح قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال تاکید کرد : با بهره برداری این طرح ملی و حضور میلیون ها مسافر غیر بومی به غرب مازندران باید بستر فعالیت اقتصادی بیشتر در این استان فراهم بشود.  

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور روز پنجشنبه در جمع روستاییان بخش بلده نور در آستانه امام زاده عباس روستای نوج این بخش افزود: مردم غرب مازندران و بخش بلده باید از هم اکنون بدانند موقعیت راهبردی که ویژگی سرمایه گذاری در بخش گردشگری دارد، کجاست. موقعیت تنفسگاه جمعیت ۱۴ میلیونی تهران و البرز کجاست، باید بلده را به قطب گردشگری تبدیل کنیم تا جوانان مشغول کار بشوند.
وی بیان داشت : اگر برای اشتغال و ماندگاری کاری انجام گرفت چه بهتر و در غیر این صورت منطقه در اختیار دیگران قرار می گیرد و چیزی از تاریخ و ماهیت بخش بلده نمی ماند آنگاه آماده تحول است.
مقام عالی دولت در مازندران یادآور شد : همان سرنوشتی که برای منطقه دیزین تهران رخ داد برای این بخش شهرستان نور هم اتفاق می افتد، بلده با داشتن گردنه های منحصر بفرد و آزادکوه شرایطی خوبی برای پیست بین المللی دارد یعنی در واقع در روی گنجی نشسته ایم.
حسینی پور تصریح کرد : قطعه دوم آزاد راه در مبدا ورودی پل زنگوله قرار گرفته است و یک نقطه تلاقی و فرصت طلایی است، منفعل بودن پاسخ نمی دهد باید عزم و اراده جدی داشته باشیم که برای تحقق این مهم نیازمند یک برنامه راهبردی برای بلده هستیم و مسوولان فرماندار و بخشدار باید پای کار بیایند.

استاندار مازندران در جمع روستاییان بخش بلده نور چه گفت؟
وی با بیان این که مسوولان باید ۲ برنامه پنج ساله و ۱۰ ساله برای بخش بلده داشته باشند، گفت : زیرساخت ها در حال انجام است باید سند آمایش برای ۴۵ روستای بلده تهیه بشود.
استاندار مازندران بیان کرد: امروز اعراب حوزه خلیج فارس علاقه و عاشق طبیعت بخش بلده هستند چرا که در کشور خودشان چنین طبیعتی ندارند، می توان مدعی شد که در سال دست کم ۲ میلیون گردشگر خارجی وارد این بخش می شوند.
حسینی پور افزود: برای توسعه بلده باید همگرایی، همدلی و رفاقت میان شوراها و دهیاران ایجاد شود به گونه ای نباشد امروز این نشست و بازدید تمام شود دیگر نشستی وجود نداشته باشد و فرماندار و امام جمعه در حقیقت نقش راهبری و هدایتگری دارند.
وی با اشاره به این که هم اکنون سرمایه گذارانی هستند که تلاششان این است در این بخش سرمایه گذاری کنند، ابراز امیدواری کرد در این دولت جهادی تمام سعی و تلاش آن است که این توسعه نیافتگی این بخش جبران شود.

استاندار مازندران در جمع روستاییان بخش بلده نور چه گفت؟

فرماندار شهرستان نور گفت : روند شتابان توسعه در استان مازندران هم اکنون رو به جلو و پیشرفت بوده که در هیچ دولتی تاکنون سابقه نداشته است.
بیژن پولادی بیان داشت: ریل گذاری برای توسعه استان انجام گرفته است و توسعه زیرساخت ها، توسعه اقتصاد دریا محور و برقراری ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کنیم.
وی تصریح کرد : دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان حاکمان محلی باید مطالبه گری کنند و وعده ای که استاندار در این حوزه داده شده نه فقط در حد شعار بلکه عملی محقق شده است.
فرماندار نور با قدردانی از سفرهای شهرستانی و هیات همراه استاندار به جای جای مازندران گفت : امروز در سایه همدلی، همراهی و مودت پیگیری ها به بهتر شکل ممکن در حال انجام است و امیدوارم مشکلات زیر ساختی از آب آشامیدنی گرفته، راه، مشکلات کشاورزی، ضعف اینترنت، عدم پوشش آنتن دهی تلفن همراه و مباحث طرح های هادی در بخش بلده حل شود.

استاندار مازندران را در این سفر شهرستانی شماری از مدیران کل استانی و فرماندار و روسای ادارات شهرستان نور همراهی می کنند.

بخش بلده نور دارای یک نقطه شهری و ۴۵ نقطه روستایی، دست کم هفت هزار نفر جمعیت ثابت و ۴۰ هزار نفر جمعیت متغیر دارد.
مسافت این بخش کوهستانی تا شهر نور حدود ۱۳۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha