هوای سه شهرستان خراسان جنوبی در شرایط ناسالم قرار گرفت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوا در سه شهرستان استان امروز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

اسدالله حاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس داده‌های لحظه‌ای کیفیت هوا منتهی به ساعت ۱۲ امروز هوای شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه به ترتیب با شاخص ۱۴۳، ۱۲۸ و ۱۱۱ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی اظهار کرد: هنگام آلودگی هوا همه افراد جامعه به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و پنج ایستگاه پایش کیفی هوا دارد که ۲ ایستگاه در بیرجند و مابقی در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه مستقر است.

تقویت بادهای ۱۲۰ روزه و تشدید وزش باد از اوایل تابستان امسال تاکنون در خراسان جنوبی باعث کاهش کیفیت هوا شده است و برخی روزها هوای مرکز استان در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با تقویت اختلاف فشاری در سطح زمین تا روز شنبه هفته آینده به تناوب افزایش سرعت وزش باد علاوه بر خیزش گرد و خاک، سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نواحی شرقی استان می‌شود.

همچنین در مرز شرقی احتمال وقوع طوفان گرد و خاک وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha