۳۷۶ برنامه در خراسان جنوبی برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده شد

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۳۷۶ عنوان برنامه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام شهدا، ایثارگران و جانبازان در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس افزود: رژه نیروهای مسلح، تجلیل از پیشکسوتان، برگزاری نشست‌های روشنگری در مساجد و محلات، بازسازی عملیات والفجر ۹ در منطقه عمومی شهرستان بیرجند و برپایی نمایشگاه، اجتماع جوانان، فضاسازی محیطی و تبلیغی از جمله این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: استکبار و استعمار در ادوار حکومت‌ها و طواغیت منابع خدادادی و انحصاری کشور ما را به یغما بردند و با بهره برداری به نفع خودشان هیچ‌گونه عایداتی نصیب ایران نمی‌شد در چنین شرایطی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و همراهی مردم ایران به ثمر نشست.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: از همان زمان که امام راحل دست رد به سینه مستکبران و استعمارگران جهانی زد دشمنی‌ با جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و هنوز هم به دنبال براندازی این نظام هستند.

وی کودتا، ترور، نفوذ، جنگ‌های قومی و قبیله‌ای و حمله نظامی به طبس را نمونه‌ای از توطئه‌ها و اقدامات خصمانه استکبار جهانی ذکر کرد و گفت: دشمن که در همه این عرصه‌ها ناکام مانده بود هشت سال جنگ را بر ملت ایران تحمیل کرد و دفاع ما دفاع مقدس نام گرفت.

طالبی از دفاع مقدس به عنوان گنج تمام نشدنی نام برد و افزود: انتقال معارف و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان رسالت همه ماست زیرا نسل جوان امروز به خوبی نمی‌داند دفاع مقدس چه افتخاری برای ما خلق کرده و چه گنج بزرگی را در اختیارمان قرار داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دفاع مقدس مربوط به دوران خاصی نیست همانطور که عاشورای حسینی اسلام را برای همیشه بیمه کرد، دفاع مقدس هم ایران و نظام اسلامی را برای همیشه بیمه کرده است و هر روز که می‌گذرد لایه‌های پنهان این دفاع مقدس بیشتر نمایان می‌شود.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی پیشرفت‌های زیادی کسب کرده که این موضوع جرات تعرض نظامی دشمن به مرزها و حریم کشور را گرفته است.

طالبی گفت: همه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به ویژه امنیت ملی مرهون دفاع مقدس و به برکت خون شهدا است و هرچه برای خانواده شهدا و ایثارگران تلاش کنیم، نمی‌توانیم گوشه‌ای از خدمات آنان را جبران کنیم.

رونمایی از ۲۵ عنوان کتاب و بازسازی عملیات والفجر ۹

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری «ما متحدیم» آغاز می‌شود گفت: ۲۵ عنوان کتاب دفاع مقدس استانی در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی ادامه داد: برگزاری اجتماع جوانان مدافع گام دوم انقلاب، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس، غبار روبی گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا، اجرای طرح قرائت وصیت‌نامه شهدا در مساجد، کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مدارس، اجرای مسابقات مختلف از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: در سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود و بازسازی عملیات والفجر ۹ با همکاری سپاه به مدت یک هفته نمایش داده خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: این استان با ۲ هزار شهید، چهار هزار و ۱۶۷ جانباز، ۲۴۰ آزاده و اعزام بیش از ۲۸ هزار و ۹۶۰ هزار رزمنده در جنگ تحمیلی نقش ارزنده‌ای در دفاع مقدس داشته است.

وی اظهار کرد: یک روز مانده به هفته دفاع مقدس به‌ صورت کشوری جشنواره ملی تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس با حضور مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد که سهم استان خراسان جنوبی از این برنامه سراسری ۶ هزار پیشکسوت است.

فلاحی گفت: در این مراسم از ۴۳ همسر پیشکسوت دفاع مقدس استان تجلیل می‌شود و تجلیل از مابقی نیز طی سال صورت می‌گیرد.

۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در سال ۱۳۵۹ به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس در تقویم ملی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha