بیش از هزار کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در خراسان رضوی نابود شد

مشهد- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزار و ۳۲۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد یا غیربهداشتی از آغاز طرح بهداشتی و نظارتی ویژه دهه پایانی ماه صفر از ۱۵ شهریورماه تا کنون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی شناسایی، جمع‌آوری و نابود شده است.

دکتر فرشید وفا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان مواد غذایی معدوم شده ۶۹۵ کیلوگرم مربوط به شهرستان مشهد بوده است.

وی ادامه داد: طرح بهداشتی و نظارتی ویژه دهه پایانی ماه صفر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده و تا ۲۵ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از آغاز این طرح نظارتی تاکنون ۱۱ هزار و ۵۱۳ بازدید بهداشتی و نظارتی ویژه دهه پایانی ماه صفر توسط بازرسان سلامت محیط و کار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده که از این میزان هفت هزار و ۱۳۸ مورد مربوط به شهرستان مشهد بوده است.

وفا افزود: طی این مدت هفت هزار و ۳۱۹ بازدید از مراکز تهیه و تولید و توزیع موادغذایی، هزار و ۲۴۰ مورد بازدید از تکایا، مساجد و هیأتهای مذهبی، هزار و ۳۹۳ بازدید از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، ۴۶۶ بازدید از محل‌های اسکان، هزار و ۳۸ بازدید از اماکن عمومی، ۵۷ بازدید از مراکز بین راهی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی سه هزار و ۵۰۱ مورد سنجش پرتابل مواد غذایی و هزار و ۹۴۲ مورد کلرسنجی از شبکه آبرسانی، تانکرهای آبرسانی، آب بطری شده و عرضه یخ صنعتی و بهداشتی بر تامین آب شرب سالم برای زائران انجام شده است.

بیش از هزار کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در خراسان رضوی نابود شد

به گزارش ایرنا، دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می‌شود و در این دهه مناسبت‌هایی چون ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) قرار دارد و با سالروز شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

اوج عزاداری‌ها و سوگواری‌های حسینی در خراسان رضوی و بسیاری از مناطق دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیات‌های عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور به مشهدالرضا آمده و آیین های سوگواری را در کنار حرم امام رضا (ع) به جای می‌آورند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha