۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85228088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام سوری: استان ادلب به زودی به حاکمیت دولت بازمی‌گردد

تهران- ایرنا- درپی تلاش‌ها و عملیات‌های روزافزون دولت و ارتش سوریه برای آزادسازی استان ادلب در شمال غربی این کشور از دست گروههای تروریستی، استاندار ادلب در سخنانی تاکید کرد که این استان به زودی آزاد و به حاکمیت دولت سوریه بازخواهد گشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «ثائر سلهب» استاندار ادلب در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: ما اطمینان داریم که وجب به وجب استان ادلب آزاد خواهد شد و به زودی به آغوش میهن بازخواهد گشت.

وی گفت: اهالی استان که از خانه‌هایشان آواره شده‌اند نیز مانند مناطق دیگری که توسط ارتش آزاد شدند، به خانه و مناطق خود بازخواهند گشت.

سلهب ادامه داد: روزانه ده‌ها درخواست از اهالی ادلب دریافت می‌کنیم که در مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی هستند، آنها در این درخواست‌ها اعلام می‌کنند که از وضعیت بد امنیتی و بهداشتی و اقدامات روزمره شبه‌نظامیان رنج می‌برند.

استاندار ادلب همچنین تاکید کرد: اهالی ادلب بی‌صبرانه منتظر نجات از چنگ گروه‌های مسلح و بازگشت به زیر چتر حمایت دولت سوریه و نهادهای آن هستند.

ارتش سوریه طی روزهای اخیر در پاسخ به جنایات شبه نظامیان و تروریست‌ها علیه ملت سوریه در مناطق تحت کنترل آنها، مواضع تروریست‌ها در شمال و شمال غرب سوریه و به ویژه استان‌های حلب و ادلب را گلوله باران کرده است.

استان‌های حلب و ادلب بویژه در دو ماه اخیر شاهد حملات زمینی و هوایی ارتش سوریه با همکاری نیروی هوایی روسیه به مواضع و انبارهای مهمات تروریست‌ها بوده است.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه تحت عنوان مناطق «کاهش تنش» ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش‌هایی از استان‌های لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد، هنوز در دست گروه‌های تروریستی قرار دارد و گفته می‌شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی موسوم به «هیئت تحریرالشام» (جبهه النصره سابق) است.

اواخر تابستان ۲۰۱۸، سران روسیه و ترکیه در شهر «سوچی» به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند؛ اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست‌ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای سوریه یا پایگاه‌های روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

دولت سوریه می‌گوید که گروه‌های مسلح در شمال و شمال غرب سوریه مورد حمایت ترکیه هستند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha