۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85227904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موافقت اصولی راه‌اندازی دانشکده پرستاری گنبدکاووس صادر شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - سرپرست مجتمع آموزش عالی سلامت گنبدکاووس از ارتقای این مرکز آموزشی به دانشکده پرستاری خبر داد و گفت: براساس مصوبه جلسه ۲۹۰ شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، موافقت اصولی این ارتقا روز ۲۰ شهریور امسال از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابلاغ شد.

حمید علایی قوجق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: موافقت با ارتقای مجتمع آموزش عالی سلامت گنبدکاووس به دانشکده پرستاری، گام بزرگی برای توسعه حوزه سلامت این شهرستان است.

وی از تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر استاندار گلستان، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه، ائمه جمعه، معتمدان، مدیران حوزه سلامت و دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان برای تحقق این مطالبه مردمی قدردانی کرد.

موافقت اصولی راه‌اندازی دانشکده پرستاری گنبدکاووس صادر شد

علایی قوجق یادآور شد: مجتمع عالی سلامت گنبدکاووس که مجوز آن در سال تحصیلی ۹۵ - ۹۴ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد، پس از ۲ دوره پذیرش دانشجو ۲۰ و ۲۲ نفره، چند سالی فعالیت آموزشی نداشت.

وی افزود: با پیگیری‌های مسوولان گنبدکاووس و استان گلستان و موافقت وزارت بهداشت، مجتمع آموزش عالی سلامت این شهرستان از بهمن سال قبل و در ۲ رشته «بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری‌ها» و «فوریت‌های پزشکی» به ترتیب هر کدام با پذیرش ۱۰ و ۲۰ دانشجو در مقطع کاردانی از طریق آزمون سراسری دوباره فعالیت خود را آغاز کرد.

سرپرست مجتمع عالی سلامت گنبدکاووس ادامه داد: تلاش داریم در صورت امکان از بهمن ماه امسال و تکمیل ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ دانشجو پرستاری جذب کنیم.

علایی بیان داشت: درصورت جذب‌نشدن دانشجو از بهمن ماه، از این پس و از مهرماه هر سال جذب دانشجو در دانشکده پرستاری گنبدکاووس انجام خواهد شد.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha