دولت سیزدهم یک انقلاب زیست محیطی در هرمزگان به راه انداخت

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: طی ۲ سال انتهایی دولت قبل تنها ۱۰۰ هزار درخت در این استان کاشته شد اما فقط سال گذشته ۲ و نیم میلیون اصله درخت در این خطه کاشته شد که می توان آن را انقلاب و نهضت زیست محیطی دولت سیزدهم در هرمزگان دانست.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهمنامه کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت افزود: امسال هم کاشت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله درخت در برنامه است که نشان دهنده افزایش حدود ۶۵ برابری است که تاکنون بیش از چهار میلیون اصله کاشته یا آماده شده است.

وی ادامه داد: رسیدن از ۱۰۰ هزار اصله درخت به رکورد ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله درخت یک کار بزرگ و سنگین است که همکاری همه بخش ها را طلب می کند و در این راستا یک ساختار مدیریتی و سازماندهی جدید ایجاد شد.

دوستی با اشاره به تمرکز بر گسترش جنگل های حرا اضافه کرد: محیط زیست دریایی با تهدیدها و چالش های خاصی روبروست که می توان با اقداماتی مانند کشت درختان حرا، این آسیب ها را کاهش داد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: گاهی در روند اجرایی درگیر اعداد و ارقام میزان تولید صنایع و فعالیت های صنعتی می شویم که برنامه های زیست محیطی می تواند موجب توجه و تمرکز مجدد به این بخش مهم شود و دولتمردان را به ریل توسعه پایدار برگرداند.استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: گاهی در روند اجرایی درگیر اعداد و ارقام میزان تولید صنایع و فعالیت های صنعتی می شویم که برنامه های زیست محیطی می تواند موجب توجه و تمرکز مجدد به این بخش مهم شود و دولتمردان را به ریل توسعه پایدار برگرداند.

دوستی یادآور شد:به تعهد کاشت ۶ میلیون و ۵۰۰هزار اصله درختطی سال در هرمزگان پایبند هستیم و برنامه های زیست محیطی با همین رویکرد ادامه خواهد یافت و سال آینده نیز این رقم (۶میلیون و ۵۰۰هزار اصله درخت) تکرار خواهد شد.

در این آیین استاندار هرمزگان و مدیران منابع طبیعی ،حفاظت محیط زیست و فولاد کاوه جنوب کیش تفاهمنامه کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت حرا در مناطق ساحلی غرب بندرعباس را امضا و مبادله کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha