۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85227763
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری سمنان: خدمات قضایی به مسافران رضوی تسهیل شود

سمنان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان سمنان با تاکید بر آماده‌سازی زیرساخت‌های ارائه خدمات به زائران حرم رضوی، گفت: ارائه خدمات قضایی به مسافران در مسیرهای منتهی به آستان قدس رضوی به ویژه در تعطیلات پیش رو تسهیل شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، محمدجعفر عبداللهی ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و با توجه به ایام پایانی ماه صفر و تعطیلات پیش رو و اینکه زائران بسیاری در این ایام به شهر مقدس مشهد سفر می کنند، به مسئولان قضایی سراسر استان سمنان دستور داد: تمام مراجع قضایی در این ایام به صورت کشیک فعال و با بسیج امکانات رفاهی، به مسافران خدمت رسانی کنند.

وی گفت: استان سمنان به لحاظ همجواری با استان خراسان رضوی سالانه توفیق خدمت رسانی به زائران حرم حضرت امام رضا(ع) را دارد.

عبداللهی ادامه داد: به مسئولان قضایی سراسر استان دستور داده شد چنانچه مشکلات قضایی برای زائران به وجود آمد، علاوه بر اینکه شعبه‌های کشیک باید با حضور کارکنان قضایی و اداری فعال باشد، با همکاری نهادهای اجرایی و مردمی، تسهیلات رفاهی برای مسافران را نیز پیگیری و ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: به ضابطان قضایی دستور داده شد ارائه خدمات به مسافران در مسیرهای منتهی به استان خراسان رضوی باید به نحوی باشد که قوانین و مقررات رعایت شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: توفیق خدمت رسانی به زائران خاندان اهل بیت(ع) نعمتی است که باید قدر آن را دانست و مسئولان استان سمنان باید با بسیج تمام امکانات، طعم شیرین یک زیارت معنوی را برای زوار حضرت علی بن موسی الرضا(ع) فراهم آورند.

رییس کل دادگستری سمنان: خدمات قضایی به مسافران رضوی تسهیل شود

تاکید به خدمت در شان مردم

رییس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: انجام خدمت صحیح به مردم نشاط آور است و برای ارائه خدمتی مناسب و درخور شأن مردم علاوه برداشتن برنامه، باید با اولویت بندی در اجرای آن مهم برآمد، با همفکری و بهره برداری از ظرفیت ها، می‌توان برنامه‌ها را محقق و موفق عمل کرد.

عبداللهی به تبیین برخی از اولویت‌های دستگاه قضایی استان سمنان تا پایان سال جاری پرداخت و بیان کرد: از مهم‌ترین اهداف دستگاه قضایی استان اجرای برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۲ است و باید تمامی ارکان دستگاه قضایی استان سمنان با عزم جدی و تلاش بی وقفه، نتیجه‌محوربودن هر مأموریت را پیگیری کنند.

وی با اشاره به دیگر اولویت دستگاه قضایی استان سمنان تصریح کرد: طبق سیاست‌های سند تحول و تعالی قضایی سال جاری، دستگاه قضایی به دنبال کاهش جمعیت کیفری است ولی تحقق این موضوع به معنای خلوت کردن زندان‌ها آن هم به هر قیمتی نیست. از رهگذر آزادی محکومان نباید به امنیت پایدار جامعه خللی وارد شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان به مقامات قضایی تاکید کرد: از اعطای ارفاق قانونی به محکومان علیه امنیت داخلی و افرادی که با گروهک‌های تروریستی خارج از کشور همکاری داشته و بزه‌های مهم اعم از سرقت، آدم ربایی، قتل و جرایم به عنف و اکراه و از این قبیل جرایم را مرتکب شدند، خودداری شود.

وی تعیین تکلیف قانونی پرونده‌های رسوبی، معوق و مُسن را به‌عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان سمنان دانست و گفت: رسیدگی به پرونده‌های قضایی نباید مشمول مرور زمان نامتعارف شود و به پرونده‌های موسوم به معوق و مُسن تبدیل شود؛ لازمه تحقق این امر، تلاش و اهتمام تمامی شعبه های استان برای کاهش موجودی در رسیدگی به کل پرونده‌ها و البته این قبیل پرونده‌ها است.

رییس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: اگر به موضوع تعیین تکلیف قانونی وسایل نقلیه نگهداری شده در پارکینگ‌ها ورود قانونی نمی‌شد، معلوم نبود تا چه زمانی خودروها و موتورسیکلت‌های انبارشده و بلاتکلیف باقی می‌ماند. باید تعیین تکلیف قانونی وسایل نقلیه رسوبی وغیررسوبی نگهداری شده در پارکینگ‌های سراسر استان با توجه به مصوبات که در نتیجه بازدیدهای به عمل آمده تعیین شده، پیش از انقضاء مهلت، دستاورد عام المنفعه داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha