مرکز خیرساز خدمات جامع سلامت روستایی در ری به بهره‌برداری رسید

شهرری - ایرنا - مرکز خیرساز خدمات جامع سلامت روستایی اسلام آباد نظامی در بخش مرکزی شهرستان ری با حضور دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر مسئولان شهرستانی روز چهارشنبه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی سعیدی نژاد در زمینی به مساحت ۶۱۰ مترمربع و اعتبار بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال با تامین سرمایه توسط ۲ نفر از خیران حوزه سلامت طی یکسال ساخته شد و از امروز آماده ارائه خدمات جامع درمانی به اهالی بخش مرکز شهرستان ری و روستاهای تابعه است.

این مرکز جمعیت حدود ١٣ هزار نفر را پوشش می دهد و پزشک، دندانپزشک، مراقب سلامت، بهداشت محیط و حرفه ای، روانشناس، واکسیناسیون، تغذیه و پایگاه ضمیمه، فعال و آماده خدمات رسانی به مردم جنوب تهران هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه ری در این مراسم با قدردانی از همت والای خیران و تلاش های مسئولان حوزه درمان و سلامت استان تهران و شهرستان ری گفت: در آستانه فرارسیدن سالروز رحلت جانگداز رسول گرامی اسلام و روزهای پایانی ماه صفر امروز به لطف و برکت ائمه اطهار (ع) شاهد بهره برداری از یک مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در روستای بزرگ و پرجمعیت اسلام آباد نظامی هستیم.

محمد بشارت افزود: امیدواریم که مردم این منطقه از خدمات این مرکز بهره مند و بخشی از دغدغه های این حوزه کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه بهداشت و درمان در طول سال های گذشته بی سابقه بوده است, بویژه در موضوع واکسیناسیون سراسری کرونا دولت همت و عزم راسخ خود را پیرامون موضوع سلامت عمومی جامعه نشان داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پنج دهک درآمدی اول جامعه از خدمات بیمه رایگان در قالب بیمه سلامت بهره مند هستند که این سطح از گستردگی خدمات رسانی در میان قشرهای مختلف جامعه بی سابقه بوده است.

سرپرست فرمانداری ویژه ری در پایان با اشاره به نقش آفرینی خیران حوزه سلامت در رشد و ارتقاء خدمات، یادآور شد: از خیران که با دغدغه مندی و احساس مسئولیت در حوزه ارتقای خدمات درمان و سلامت شهرها و روستاها ورود کرده و یاری رسان مجموعه دولت و وزارت بهداشت در امر توسعه و تجهیز مراکز باکیفیت درمانی هستند تشکر می کنیم.

به گزارش ایرنا، بخش مرکزی شهرستان ری دارای ۲ دهستان به نام های غنی آباد و عظیمه و ۱۲ روستا است، این بخش از شمال به بزرگراه آزادگان، از جنوب به تقاطع ایران ترانسفو و روستای فتح آباد در جاده قدیم قم، از غرب به اتوبان صالح آباد و از شرق به بزرگراه امام رضا(ع) منتهی می شود.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha