۲ ورزشکار استان سمنان نماینده ایران در بازی‌های آسیایی هستند

سمنان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: ۲ ورزشکار به نام‌های «محمدرضا امینی» و «دنیا آقایی» از استان سمنان نماینده ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ چین هستند.

محمدتقی علوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: «دنیا آقایی» از استان سمنان در رشته ووشو شاخه کوراش در رده سنی بزرگسال در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ چین به میدان می‌رود.

علوی تصریح کرد: «دنیا آقایی» کوراش‌کار استان سمنان، با مدال‌آوری در مسابقات ملی و بین‌المللی، از سرآمدان و افتخارآفرینان ورزش بانوان محسوب می‌شود و به اذعان مسوولان فدراسیون ووشو، امید مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی هانگژو چین است.

کسب مدال طلا مسابقات قهرمانی کشور از سال ۸۸ تا ۹۲، کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور سال ۹۵، کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان در بیروت ۲۰۰۶، کسب مقام پنجم مسابقات آسیایی جوانان در چین ۲۰۰۷، کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کوراش آسیا در لبنان و تاجیکستان و کسب رنکینگ در فدراسیون جهانی بخشی از افتخارات آقایی ورزشکار شاهرودی از استان سمنان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان ادامه داد: «محمدرضا امینی» در رشته پاراتیراندازی دیگر ورزشکار استان سمنان نماینده ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ چین است.

«محمدرضا امینی» تیرانداز دامغانی استان سمنان در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ تیراندازی معلولان به میزبانی کره جنوبی در سه ماده R۳، P۴ و R۵ ، مدال نقره و برنز را از آن خود کرد.

کسب مدال نقره در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ کره جنوبی، در رشته میکس تفنگ بادی ۱۰ متر جانبازان و معلولان از دیگر افتخاران امینی ورزشکار استان سمنان در عرصه بین‌المللی است، وی در عرصه‌های ملی نیز موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو از ۲۸ شهریور تا ۱۵ مهر ماه برگزار می‌شود.

علوی با بیان اینکه استان سمنان با تمرکز و رویکرد دولت سیزدهم بر تقویت و توسعه ورزش، موفقیت‌های خوبی طی ۲ سال گذشته کسب کرد و تقویت ورزش قهرمانی همچنان با اهتمام ویژه در استان پیگیری می‌شود، یادآور شد: ۲۵ ورزشکار استان طی ۲ سال گذشته موفق به مدال‌آوری در عرصه‌های بین‌المللی ورزش شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان تصریح کرد: کسب مدال طلای پاراکاراته آسیایی برای اولین بار در کشور توسط ورزشکار استان، نمادی از تلاش‌ها و دستاوردهای متمرکز بر توسعه ورزش قهرمانی در دولت آیت الله رئیسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان ۵۰ هیات ورزشی دارد که از این تعداد ۴۷ هیات زیر نظر مستقیم اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعال است و مجمع‌ این هیات‌ها به طور منظم برگزار می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت بیش از ۱۴۱ هزار نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha