دانشگاه در انتظار دانشجو؛ گردهمایی روسای دانشگاه‌ها و برگزاری ششمین همایش اربعین

تهران- ایرنا- آموزش عالی کشور با پایان تابستان خود را برای حضور دوباره دانشجویان آماده می‌کند؛ روسای دانشگاه‌ها، هفته گذشته برای آخرین هماهنگی‌ها قبل از سال نوی تحصیلی گرد هم آمدند و از آخرین تحولات، آیین‌نامه‌ها و تغییرات ستادی مطلع شدند. دانشگاه علامه هم میزبان ششمین همایش بین‌المللی اربعین بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، وزیدن باد پاییز جنب و جوش در فضای آموزش عالی کشور را افزایش داد و دوشنبه و سه‌شنبه گذشته (۲۰ و ۲۱ شهریور) اجلاس روسای دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و فناوری، وزیر علوم و مدیران این وزارتخانه، همچنین شماری از مهمانان ویژه در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

این نشست دوروزه با سخنرانی معاونان مختلف وزارت علوم همراه بود که هر کدام از حوزه‌های خود گزارش می‌دادند و نکات مختلفی را به اطلاع و برای اجرا به استحضار روسای دانشگاه‌ها می‌رساندند. معاون پژوهشی، معاون فناوری و نوآوری، معاون اداری، منابع و مالی، معاون فرهنگی و اجتماعی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، رییس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، رییس شورای اطلاع رسانی دولت، رییس سازمان بسیج اساتید، رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم مقام وزیر علوم برخی از سخنرانان این نشست دوروزه بودند.

همچنین چند نشست تخصصی برگزار شد، نشست فرهنگی و اجتماعی، نشست فناوری و نشست پژوهشی بخشی از این نشست ها بود که گاه برخی همزمان برگزار می‌شد.

اجرای ۳۰ هزار رویداد فرهنگی در ۳ ماه

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست تخصصی فرهنگی و اجتماعی گفت: با راه اندازی سامانه فرنما، اطلاعات از رویدادهای فرهنگی دانشگاه‌ها به‌روز رسانی شد و براساس داده های این سامانه در سه ماه گذشته، ۳۰ هزار فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها اجرا شده است.

دانشگاه در انتظار دانشجو؛ گردهمایی روسای دانشگاه‌ها و برگزاری ششمین همایش اربعین

عبدالحسین کلانتری ضمن تشریح سامانه فرنما و فرنامه (کارنامه فرهنگی دانشجویان) افزود: با راه اندازی سامانه فرنما هر فعالیتی که دانشگاه ها، تشکل ها و انجمن های علمی انجام می دهند، ثبت می شود و همان لحظه در دسترس عموم قرار می گیرد.

بر اساس تاکید وزیر علوم، هر حمایت مادی و معنوی از دانشگاه ها طبق رتبه بندی فرهنگی، اجتماعی دانشگاه ها انجام می شود که داده های این رتبه بندی ها دریافتی از سامانه فرنما است.

استاد دانشگاه تهران بر افزایش تولیدات بومی در حوزه فرهنگی تاکید کرد و گفت: در سه ماه گذشته ۳۰ هزار رویداد فرهنگی اجرا و در سامانه فرنما ثبت شد، این میزان حدود ۷۰ درصد آمار واقعی است، زیرا همه دانشگاه ها فعالان های خود را در این سامانه وارد نکردند.

تعیین قیمت غذای دانشجویی

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از مشخص شدن قیمت غذای دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خبر داد و گفت برای سال تحصیلی جدید سه نوع غذا با سه قیمت داریم، در حالی که قیمت غذا سال گذشته ۶ هزار تومان و معمولا یک نوع بود.

مسعود گنجی امروز (دوشنبه) در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: در سال تحصیلی جدید قیمت غذای کم هزینه پنج هزار تومان، قیمت غذای متوسط هزینه هشت هزار تومان و قیمت غذای پرهزینه ۱۰ هزار تومان است. این مبالغ حدود ۱۵ درصد قیمت تمام شده غذای دانشجویی است.

دانشگاه در انتظار دانشجو؛ گردهمایی روسای دانشگاه‌ها و برگزاری ششمین همایش اربعین

موافقت با تخصیص ۵۰۰ سهمیه امریه سربازی برای دوره پسادکتری

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با تخصیص ۵۰۰ سهمیه امریه سربازی برای دوره پسادکتری خبر داد.

پیمان صالحی افزود: پس از یک سال پیگیری های وزارت علوم اخیرا حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا مقرر کردند سهمیه ۵۰۰ امریه سربازی در دوره پسادکتری اجرا شود و این موضوع برای اولین بار در کشور اجرایی می شود. وی همچنین از همکاری فوق العاده مرکز نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه خبر داد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت نمایه شدن مجلات علمی در پایگاه های نمایه سازی بین المللی بیان کرد: در بین مجلات ایرانی که شامل ۱۴۹۰ عنوان است، بیشترین مجلات در حوزه علوم انسانی با ۸۲۷ عنوان بوده است، اما این نشریات در حوزه های بین المللی کمتر منعکس شده اند.

نشریات علمی ایران رتبه ۱۵ جهانی را در پایگاه اسکوپوس دارد.‌ همچنین رتبه تولید علم در جمهوری اسلامی ایران ظرف ۲۵ سال از جایگاه ۵۸ به ۱۵ رسیده و از این‌ جهت مهم است که حفظ رشد شتاب علمی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه در حوزه علم و فناوری است.

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: از طریق نمایه سازی مجلات در سطح بین المللی، باید علاوه بر مجلات علوم انسانی، روی گسترش زبان فارسی برای تحقق مرجعیت علمی تمرکز کنیم. ۳۵ مجله وزارت علوم در ۲ سال گذشته در اسکوپوس نمایه شده اند که سه نشریه از دانشگاه آزاد و ۱۲ نشریه زبان فارسی است. قبل از دولت سیزدهم تعداد ۱۰۱ نشریه در این پایگاه نمایه شده بودند که ۳۵ نشریه در دولت جدید به آن اضافه شده است.

تخصیص ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی دانشگاه‌ها

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز در گزارش عملکرد پنچ ماهه این معاونت در سال جاری گفت: تابستان امسال، ۱۴۰۰ میلیارد تومان بودجه برای بازسازی دانشگاه ها تخصیص یافت.

علی خطیبی افزود: برای اولین بار حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان ( دقیقا ۱۳۸۰میلیارد تومان) بودجه تجهیز و بازسازی در تابستان برای دانشگاه ها واریز شد و به زودی ۸۰۰ میلیارد تومان نیز بودجه تعمیر و تجهیز به دانشگاه ها پرداخت می شود.

وی با قدردانی از توجه و تاکید همیشگی مقام معظم رهبری در حمایت از علم و فناوری گفت: با موافقت رهبر انقلاب اسلامی ۱۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه به تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص یافت و در حال انجام کارهای اداری تخصیص آن بودجه هستیم.

دانشگاه در انتظار دانشجو؛ گردهمایی روسای دانشگاه‌ها و برگزاری ششمین همایش اربعین

البته شاید مهم‌ترین خبر را هم وزیر علوم در این اجلاس داد و گفت به دلیل تعطیلات مذهبی که پیش‌رو داریم (یکشنبه دوم مهر، شهادت امام حسن عسکری (ع) کلاس‌های دانشگاه‌ها سوم مهر آغاز خواهد شد و به دلیل اعلام نشدن نتایج کنکور، سال جدید برای دانشجویان نوورود هفته سوم مهر خواهد بود.

وی البته در آخرین سخنرانی این اجلاس توصیه‌هایی را هم برای روسای دانشگاه‌ها مطرح کرد و با بیان اینکه، امسال سال انتخابات مجلس شورای اسلامی است، گفت: دانشگاه های مختلف به خصوص در شهرستان ها نباید از نامزد خاصی حمایت کنند، چراکه بعد در اداره دانشگاه با مشکل روبرو می شوند.

زلفی گل افزود: اگر هم نامزدها درخواست جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاهی داشته باشند، این برنامه به طور مساوی برای همه نامزدها جلسه گذاشته شود.

دانشگاه علامه طباطبایی میزبان ششمین همایش بین‌المللی اربعین

همزمان با اولین روز اجلاس روسای دانشگاه‌ها، دانشگاه علامه طباطبایی میزبان ششمین همایش ملی اربعین بود. این همایش به همت دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و با حضور برخی مسئولان و تعدادی از اساتید دانشگاه برگزار شد. محمدباقرخرمشاد عضو هیات علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و دبیر علمی این همایش توضیح داد فراخوان دریافت مقالات با موضوع اربعین در تیرماه داده شد.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۲۰ چکیده مقاله دریافت شده که از این تعداد حدود ۲۵ مقاله عربی و انگلیسی بوده اند. همچنین ۱۰۰ مقاله واجد شرایط برگزیده شده‌اند که از این تعداد، ۱۸‌مقاله به زبان عربی و انگلیسی بوده است. این همایش به ارائه ۸۰ مقاله در قالب ۱۴ پنل مستقل پرداخت.

دانشگاه‌های امام صادق (ع)، امام حسین (ع)، دانشگاه عالی دفاع ملی و جهاد دانشگاهی نیز به صورت مستقل به ارائه مقالات خود پرداختند. همچنین پنل‌های عربی و انگلیسی نیز به صورت مجازی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد.

رییس دانشگاه علامه طباطبائی نیز گفت: اربعین ظرفیت کاستن از بی تابی‌ها را دارد. روایت است زیارت خانه خدا در صورت نداشتن استطاعت می‌تواند با تاخیر انجام شود. یکی از ارکان استطاعت، امنیت است با این حال در مورد زیارت امام حسین ع، گاهی مسئله امینت مورد اهمیت واقع نمی‌شود و خیل عظیم مردم از این مهم استقبال می‌کنند.

عبدالله معتمدی همچنین حماسه اربعین را اینگونه تعبیر کرد: اربعین تجلیل از امامی است که خود و خانواده خود را فدای مکتبی ارزشمند کرد. اربعین یادآور خسارت بشریت در حادثه‌ای است که حاصل کوتاهی مومنان در بخشی از تاریخ است. اربعین ریسمان محکمی است که امکان همگرایی اسلامی را فراهم می‌سازد. اربعین همچنین جلوه‌ای از دلدادگی به امامی است که هدفش افزایش آگاهی و مبارزه با ظلم و ستم بود.

دانشگاه در انتظار دانشجو؛ گردهمایی روسای دانشگاه‌ها و برگزاری ششمین همایش اربعین

علیرضا زاکانی، شهردار استان تهران نیز اربعین را انگیزه الهی، مقصد عالی و وحدت و پیوستگی بر مبنای این انگیزه دانست و افزود: در این مقصد نجات بشریت قرار داده شده و زمینه همبستگی جهانی بر پایه خدمت ایجاد شده است، اما مقیاس این حماسه از آنچه در سال ۵۷ اتفاق افتاد گسترده‌تر است؛ بنابراین امروز اربعین تجلی حکمت و وحدت است.

رییس پژوهش‌های مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی ضمن سپاس از برگزارکنندگان این مراسم بیان کرد: اگر سوال شود چه عناصری در گسترش انفجاری پیاده روی اربعین نقش داشته‌اند، می‌توان با استفاده از روش شهودی چند عنصر را عنوان کرد. تشنگی مفرط به معنویت و دنیازدگی، محبت فزاینده به اهل بیت، میل به تغییر سبک زندگی پوچ و بی هدفی که جزو آثار زندگی مدرن محسوب می‌شود، روی آوردن به جمع گرایی، گرایش به بروز و ظهور هویت اسلامی و شعله ور شدن حس عدالت‌خواهی امت اسلامی از جمله این مسائل هستند.

حجت الاسلام رضا غلامی دو پیام اصلی راهپیمایی اربعین را اینگونه توضیح داد: گرایش معنوی مردم ایران همچنان قوی است و برخلاف قضاوت‌های غیر علمی وسیاست زده، افت نکرده بلکه گاهی اوقات تغییرات فرم پیدا می کند، اما گرایش معنوی در ایران با افت رو به رو نشده است. همچنین اسلام و به خصوص اسلام پیرو اهل بیت را نمی‌توان در معادلات فرهنگی سیاسی و اقتصادی ایران و کل منطقه آسیا دست کم گرفت. باید از فرصت‌های تمدنی این پیاده روی با هوشمندی بهره برداری کنیم.

دانشگاه در انتظار دانشجو؛ گردهمایی روسای دانشگاه‌ها و برگزاری ششمین همایش اربعین

همچنین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: اگر بخواهیم همبستگی ملی را به نمایش بگذاریم اقوام مختلف در این فرصت حضور دارند. اربعین فرصتی برای شکل گیری همبستگی ملی است و باید به نقاط تهدید توجه کنیم تا تنش‌ها رفع شوند. گاها تعارضات سیاسی بین جناح‌های مختلف باعث صدمه خوردن به ارزش‌های اربعین می شود که این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: دانشگاه ها باید از راهپیمایی اربعین و روایتگری این اثر تمدنی، نظریه استخراج کنند.

عبدالحسین خسروپناه، افزود: قصه زیارت اربعین دارای سه ساحت است که اگرچه با هم مرتبط هستند، اما باید نگاه مستقلی به آنها داشته باشیم. یک ساحت اربعین حکم فقهی دارد، یعنی استحباب موکد و مضاعف است؛ چرا که در روایت داریم زیارت اربعین یکی از علایم مومن است.

نفس زیارت اربعین عملی مستحب است، راهپیمایی اربعین یک اثر جامعه شناسی و شناختی شیعی و اسلامی دارد که از قدیم این راهپیمایی و پیاده‌روی سنت علما بوده است و مردم هم از آنها تبعیت می‌کردند. بیش از ۲۰ میلیون زائر حسینی اعم از شیعه و سنی و گاه ادیان دیگر در این راهپیمایی شرکت کردند و عده‌ای هم خالصانه با صداقت محبت و اخوت به آنها خدمت رسانی می کنند که همه منشا یک اصل است و آن اصل ولایت است.

وی گفت: اگر ولایت مداری مردم نبود این خدمت اخوت و صداقت و محبت هم نبود. راهپیمایی و زیارت اربعین یک سنت حسنه از قدیم الایام است و پدیده جدیدی نیست و فقط در دوران رژیم صدام با محدودیت روبرو شد. ساحت سوم راهپیمایی اربعین، ساحت تمدنی است که سه مفهوم حکمت، ولایت و مقاومت را به هم وصل کرده است. حکمت است به دلیل این که خیر کثیر دارد. ولایت است؛ چرا که اگر منشا ولایت مداری نداشت، این قصه قطعاً به نتیجه و استمرار نمی‌رسید و مقاومت است به این دلیل که نه فقط ایران اسلامی یا عراق اسلامی یا کشورهای اسلامی بلکه مقاومت بین المللی است.

چند خبر از سازمان امور دانشجویان

ربیس سازمان امور دانشجویان نیز گفت: در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیکی و هوشمند برای بیش از ۲ میلیون مدرک تحصیلی دانش آموختگان داخل، خارج و بین الملل کد صحت الکترونیکی ۲۰ رقمی صادر شد.

هاشم داداش‌پور درباره اقدامات انجام شده در سازمان امور دانشجویان در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیکی و هوشمند در زمینه صدور و تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی افزود: این سازمان از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی ها و اهتمام ویژه ای در تحقق این موضوع داشته است.

آیین‌نامه اجرایی تحقق دولت هوشمند در جهت دستیابی به اطلاعات دقیق و به هنگام در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تسریع در اجرای امور، بهبود ارائه خدمات به مردم و در راستای تحقق دولت الکترونیکی تصویب شد.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان از پرداخت مقرری ماهیانه ۵ میلیون تومانی به مدت چهار سال به دانشجویان بورسیه خبر داد و گفت: افرادی که در بورس دانش پذیرفته می‌شوند اگر پویایی خود را حفظ کنند، در مقاطع تحصیلی بعدی خود می‌توانند از بورس دانش استفاده کنند.

همچنین همایش داوران مصاحبه بورس دانش، صنعت و مشاغل «سایپا» با حضور محمد محمدی مسعودی مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان در محل این سازمان برگزار شد.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان در این همایش در خصوص بورس دانش و صنعت و مشاغل گفت: هدف از بورس دانش، تشویق و هدایت استعدادهای برتر نظام آموزش و پرورش کشور برای ورود به رشته های دارای اولویت در حوزه های علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، سلامت و هنر است.

رییس سازمان امور دانشجویان نیز گفت: این سازمان با هماهنگی و ارتباط سامانه ای برخط با ارکان آموزشی و پژوهشی کشور مسوولیت هماهنگی، راهبری و ارائه تاییدیه صحت مدارک تحصیلی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد.

هاشم داداش‌پور با بیان اینکه اداره کل امور دانش‌آموختگان این سازمان به منظور حذف مدارک تحصیلی فیزیکی و توسعه خدمات الکترونیکی هوشمند، جلسات و نشست‌های مختلفی با نهادهای نظارتی و همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار کرده است، اظهار داشت: الزام به حذف مدارک تحصیلی فیزیکی و استفاده از کد صحت الکترونیکی و برخط در صدور مدارک تحصیلی و همچنین ضرورت استعلام مدارک تحصیلی به طور برخط و هوشمند با صدور کد صحت از اهم موضوعات مورد پیگیری این اداره کل برای جلوگیری از جعل مدارک تحصیلی و تحقق اهداف مربوط به دولت الکترونیک و هوشمند است.

به همین منظور اولین جلسه بین دستگاهی با حضور نمایندگان بیش از ۱۷ سازمان و نهاد مختلف با دعوت سازمان بازرسی کل کشور و به میزبانی این سازمان در تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شد. دومین جلسه هماهنگی و پیگیری اقدامات نیز با حضور نمایندگان بیش از ۱۸ سازمان، نهاد و ارگان در تیرماه امسال تشکیل شد.

دانشگاه در انتظار دانشجو؛ گردهمایی روسای دانشگاه‌ها و برگزاری ششمین همایش اربعین

اولین کنفرانس بین‌المللی تجهیزات و فناوری‌های آزمایشگاهی در دانشگاه الزهرا (س)

دانشگاه الزهرا (س) هفته گذشته میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی و چهارمین کنفرانس ملی تجهیزات و فناوری‌های آزمایشگاهی با حضور علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت عتف، زهرا ناظم بکائی رییس دانشگاه الزهرا (س)، اجتهادی، رییس انجمن فیزیک ایران و جمعی از اساتید، پژوهشگران و مسئولان بود.

رییس دانشگاه الزهرا (س) در این کنفرانس گفت: برای ارتقای کیفیت پژوهش‌ها و به تبع آن، رشد فناوری‌های نوین، وجود ابزارهای و تجهیزات مورد نیاز، امری ضروری است. بدیهی است پژوهشگر بدون ابزار و وسایل لازم امکان بروز و ظهور علم خود و اثرگذاری در جامعه را ندارد.

زهرا ناظم بکائی افزود: این کنفرانس فرصت مناسبی برای آشنایی با مسائل مربوط به آزمایشگاه‌ها، آشنایی با مشکلات و برنامه‌ریزی برای بهبود و ارتقای آن‌ها با هدف دستیابی به نظامی پویا و منعطف در راستای رشد اقتصادی کشور، توسعه علم و پژوهش در آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی است.

رییس دانشگاه الزهرا (س) با تاکید بر انجام پژوهش‌های کاربردی با هدف رفع نیازهای کشور، گفت: برای ارتقای کیفیت پژوهش‌ها و به تبع آن، رشد فناوری‌های نوین، وجود ابزارهای و تجهیزات مورد نیاز، امری ضروری است. بدیهی است پژوهشگر بدون ابزار و وسایل لازم امکان بروز و ظهور علم خود و اثرگذاری در جامعه را ندارد.

انتشار کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ منتشر شد و داوطلبان می‌توانند با شماره پرونده، شماره داوطلبی و مشخصات فردی، کارنامه خود را دریافت کنند. سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ حاوی اطلاعات لازم، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کدرشته های انتخابی و در سهمیه مربوط بر روی سایت این سازمان به نشانی https://register۱.sanjesh.org/nrgarshad۴۰۲/ قرار گرفته است.

کارنامه نهایی کارشناسی ارشد که با نام کارنامه سبز ارشد نیز شناخته می شود کارنامه ای است که بعد از انتشار نتایج نهایی ارشد سراسری و آزاد ۱۴۰۲ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

دانشگاه در انتظار دانشجو؛ گردهمایی روسای دانشگاه‌ها و برگزاری ششمین همایش اربعین

چهارمین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی

زمان بندی چهارمین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد. چهارمین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم، ویژه مدرسان عضو هیأت علمی وابسته و دستیار آموزشی است که مجوز تدریس از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ندارند یا تاریخ اعتبار مجوزشان پایان یافته است.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به آیین‌نامه شماره ۷۷/۷۷۲/ص مورخ یکم خرداد ماه ۱۴۰۰ در نظر دارد به منظور تکمیل مدرسان مورد نیاز برای تدریس درس انس با قرآن کریم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، از بین افراد واجد شرایط از طریق آزمون کتبی و شفاهی، مدرسان مورد نیاز خود را جذب کند.

شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ آغاز فراخوان و اطلاع‌رسانی نحوه ثبت‌نام متقاضیان، جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ آخرین مهلت نام نویسی، یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ برگزاری آزمون مجازی کتبی و آذرماه ۱۴۰۲ فرآیند آزمون شفاهی و صدور مجوز تدریس، به ترتیب زمان بندی چهارمین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی است. شرط دعوت به مصاحبه شفاهی، کسب حداقل نمره ۷۰ از ۱۰۰ در آزمون کتبی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha