۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۰۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85227162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک‌های نظامی دانمارک به اوکراین در سه نوبت ارسال می‌شود

تهران-ایرنا- وزارت دفاع دانمارک از کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین خبر داد که قرار است طی سال‌های آینده به تدریج در اختیار کی‌یف قرار داده شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع دانمارک روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که دانمارک بسته ای به ارزش ۵.۸ میلیارد کرون دانمارکی معادل ۸۳۳ میلیون دلار شامل تانک، خودروهای زرهی، مهمات تانک و سلاح‌های ضد هوایی به اوکراین اهداء خواهد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد این کمک‌ها در سه بخش توزیع خواهد شد که بخشی از آن در سال جاری و دو بخش دیگر نیز طی دو سال آینده در اختیار کی‌یف قرار داده خواهد شد.

لارس لوکه راسموسن، وزیر خارجه اوکراین گفت: پس از بیش از یک سال و نیم جنگ، ما تقریباً ذخایر دفاعی خود را تمام کرده‌ایم و درصدد جذب کمک‌های مشارکتی از کشورهای دیگر هستیم.

در بیانیه وزارت دفاع دانمارک آمده است: این دوازدهمین و بزرگترین بسته کمکی است که دانمارک از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در اختیار کی‌یف قرار داده می‌شود.

رویترز در خبری به نقل از چهار مقام ارشد در اتحادیه اروپا نوشت که این اتحادیه تحریم‌هایش را علیه سه تاجر روسی فعلا تمدید نخواهد کرد ولی باید زمان تنبیهی آنها منقضی شود.

اتحادیه اروپا پیش از این تحریم‌هایی علیه سه نفر از تاجران روسی به نام‌های گریگوری برزکین، فرخاد احمدوف و الکساندر شولگین تصویب کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha