دولت سیزدهم ۲۰ هزار میلیارد ریال برای حل مشکل آب آشامیدنی گلستان هزینه کرد

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت‌: دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان استان چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و در حوزه آب ۲۰ هزار میلیارد ریال هزینه کرده که نتیجه آن جلوگیری از بروز بحران بهداشت و قطعی آب در تابستان اخیر بود.

به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان علی‌محمد زنگانه سه‌شنبه شب در جلسه سه ساعته با دانشجویان شرکت کننده در طرح حامیم اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح‌های زیربنایی همزمان با حضور رییس جمهور در دور دوم سفر به گلستان۳۰ هزار انشعاب فاضلاب گنبدکاووس و پروژه آبرسانی کلاله به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به برخی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم در گلستان اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از خدمات ارائه شده از محل تخصیص اعتبارات مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به گلستان بود.

استاندار گلستان گفت: رشد اقتصادی استان براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از منفی ۵.۹ درصد به سه درصد تغییر کرده است.

زنگانه افزود: داشتن رشد متوازن در همه شاخص‌های اقتصادی با توجه به خشکسالی‌های متوالی گلستان، این استان را جزو سه استان برتر کشور قرار داد.

وی ادامه داد: ثبت رکورد تاریخی رشد ۷.۹ درصدی در حوزه صنعت، این استان را در میان پنج استان برتر این بخش قرار داده است.

دولت سیزدهم ۲۰ هزار میلیارد ریال برای حل مشکل آب آشامیدنی گلستان هزینه کرد

وی تصریح کرد: با هدف‌گذاری‌های انجام شده، رشد درآمدی استان به بیش از ۵۰ درصد میانگین کشور رسیده است.

استاندار گلستان گفت: در حوزه اشتغال، تعهد ایجاد ۳۱ هزار فرصت شغلی را نه تنها به سرانجام رساندیم، بلکه با رشد ۱۲۰ درصدی به ۳۸ هزار فرصت شغلی ثبت شده رسید و از این تعداد ۱۸ هزار شغل دارای پایداری اشتغال بوده که منجر به بیمه پردازی شده است.

زنگانه یادآور شد: در ۲ سال انتهایی دولت قبل مجموع اعتبارات تملک دارایی استان ۴۰ هزار میلیارد بود که در ۲ سال نخست دولت سیزدهم به ۱۶۳ هزار میلیارد ریال رسید.

وی با اشاره به دعوت رسمی سفیر ترکمنستان از استاندار گلستان برای حضور جشن استقلال این کشور بدلیل تعاملات گسترده استان با این کشور، یادآور شد: سهم صادرات استان به کشور ترکمنستان از ۹ درصد به ۲۹ درصد رسیده که هدف‌گذاری استان ۵۰ درصد است.

وی افزود: بیش از ۱۰۳ واحد راکد و غیرفعال استان شناسایی و با سرمایه گذاری ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و با بیش از هزار شغل به چرخه تولید و اشتغال برگشته است.

دولت سیزدهم ۲۰ هزار میلیارد ریال برای حل مشکل آب آشامیدنی گلستان هزینه کرد

زنگانه بیان کرد: ۹۳۰ میلیارد ریال مطالبات مشکوک الوصول گلستان‌ به بانک‌های استان برگشته و عدالت و رشد عادلانه منابع باعث رشد استان و تحول در آن شده است.

وی تصریح کرد: ۹۴ درصد مدیران استان بومی هستند و همه ما وظیفه داریم ایمان و امید را در جامعه با جهاد تبیین گسترش دهیم.

وی اضافه کرد: در ابتدای دولت سیزدهم هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود داشته که تاکنون به کمتر از ۸۰۰ پروژه رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha