پادشاه کشتی ایران در اندیشه تصاحب تاج و تخت+ فیلم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با «پادشاه» خطاب کردن ملی‌پوش این رشته، از او خواست به دنبال تصاحب تاج و تخت‌اش در جهانی بلگراد باشد.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در آستانه پیکارهای قهرمانی جهان در بلگراد با انتشار پست‌های انگیزشی در صفحه شخصی خود به معرفی نمایندگان کشورمان در این پیکارها پرداخت.

او در این پست‌ها با القابی از جمله شکارچی، رضا جنگی، پلنگ سیاه خلیل شهر، سرسپرده، عقاب زاگرس، سمج پرطاقت، شیرشاهِ من، هرکول ایران، بولدوزر و پادشاه از شاگردان خود یاد کرد.

درستکار در بخشی از پست جدید خود در مورد امیر حسین زارع نماینده وزن ۱۲۵کیلوگرم کشتی آزاد نوشت: قرمز یا آبی؛ این اخطارها نیستند که برای قهرمانی ما تصمیم می‌گیرند پادشاه من، این تو هستی که برای زنده‌ماندن روی سکوی اول همه درها بین خودت و تسلیم شدن را قفل می‌کنی و البته خوب می‌دانیم پشت این لبخند پابرجا، اراده‌ای هست که هیچوقت ترک نمی‌شود. عزمی برای کوتاه‌نیامدن. آهنگی چپ‌کوک برای قهرمانی؛ با دست چپ، زیر کتف راست.

مهمترین‌رقبای پادشاه ایرانی در جهانی بلگراد را می‌توان به طاها آکگل ترکیه‌ای، گنوپتریاشویلی گرجستانی، میسون پاریس آمریکایی و مونختور مغولستانی عنوامن کرد که رقابت در این وزن را برای دارنده مدال برنز المپیکی کشورمان دوچندان خواهد کرد. آکگل ترک و دارنده یک طلا و یک برنز المپیک و ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز جهان و پتریاشویلی دارنده ۳ طلای جهان و یک نقره و یک برنز المپیک از گرجستان سال‌ها دو رقیب سنتی در این وزن هستند.

زارع با ورود خود به این وزن باعث شد تا معادلات این وزن را بر هم بزند. او اولین بار در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در حضور عنوان‌داران این وزن به مدال طلای جهان رسید و مدال تاریخی مرحوم علیرضا سلیمانی در سنگین وزن را پس از ۳۲ سال تکرار کرد. او پس از شکست آکگل و پتریاشویلی با گذاشتن تاج پادشاهی بر سر برای رقبای نامدار خود خط و نشان کشید، اما سال گذشته و در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ زارع در نیمه نهایی در یک کشتی سخت مقابل نابغه کشتی ترک با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد و در نهایت به مدال برنز جهان رسید.

آکگل پس از این برد پاسخ کری‌خوانی زارع در جهانی ۲۰۲۱ را با بستن کمربند قهرمانی و گذاشتن تاج بر سر داد. زارع امسال انگیزه بالایی برای انتقام شکست سال گذشته مقابل آکگل و کری‌خوانی او خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha