۶۳ موکب اداره کل اوقاف خراسان رضوی به زائران پیاده امام رضا(ع)ارائه خدمت می‌کنند

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۶۳ موکب با ۲۲۰ خادم و مبلغ به زائران پیاده ارائه خدمت می‌ کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام جمال ایزدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه مأموریت هایی در حوزه های مختلف دارد و بر همین اساس در دهه پایانی ماه صفر، طرح "قدم های آسمانی تا امام ‌مهربانی" در نظر گرفته است تا به زائران خدمت رسانی کنند.

وی اضافه کرد: در این طرح تمام خدمات مورد نیاز زائران امام رضا(ع) از جمله اسکان، پذیرایی، توزیع آب معدنی، فرهنگی و درمانی به زائران پیاده امام رضا(ع) پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: به همین منظور مجموعه نهاد وقف در موقوفاتی همچون بقاع متبرکه و میقات الرضا(ع)، موکب هایی برای خدمت رسانی به زائران برپا کرده اند تا به ارائه خدمت بپردازند.

ایزدی افزود: در این ایستگاهها خدمات بهداشتی درمانی نیز ارائه می شود و در هشت ایستگاه نیز هشت پزشک به ارائه خدمات درمانی می پردازند همچنین خدمات فرهنگی نظیر برگزاری نماز جماعت و تهیه بسته های فرهنگی ارائه می شود.

وی ادامه داد: اسکان هم در موکب‌های منتهی به شهر مشهد و هم در اماکن موقوفه داخل شهر مشهد از جمله حسینیه ها انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: یک دستگاه نانوایی سیار نیز در خیابان شیرازی مستقر و نان رایگان توزیع خواهد کرد.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می‌شود و در این دهه مناسبت‌هایی چون ۲۸ ماه صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) قرار دارد و با گرامیداشت سالروز شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

اوج عزاداری‌ها و سوگواری‌های حسینی در خراسان رضوی و بسیاری از مناطق دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیات‌های عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور به مشهدالرضا آمده و آیین های سوگواری را در کنار حرم امام رضا (ع) به جا می‌آورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha