۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85226650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعال حوزه بانوان: دشمن در مسئله زن به دنبال جریان سازی است

بیرجند - ایرنا - سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: دشمن در مسئله زن از ابتدای انقلاب تاکنون به دنبال ایجاد چالش و جریان سازی بوده است.

فهیمه زنگویی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره محورهای بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی افزود: زیرا زمانی که انقلاب اسلامی بر ایران حاکم شد تصور داشتند که زن دچار سیاست‌های دینی خواهد شد و دین، زن را محدود می‌کند در حالی که دین اسلام جایگاه ویژه‌ای برای زنان قائل است.

وی که دیروز در این دیدار حضور داشت، گفت: مسئله حجاب هم از زمان رضاخان دچار جنگ سخت و بعد از آن در زمان محمدرضا پهلوی به جنگ نرم گرفتار شد لذا حجاب زن مسلمان ایرانی همواره مورد مناقشه بین تمدن غربی و تمدن ایرانی اسلامی بوده است.

این فعال حوزه بانوان ادامه داد: این جنگ هر روز عمیق‌تر شد و قبل از انقلاب حاکمان تلاش داشتند که زن را غربزده کنند و چون با انقلاب اسلامی، حاکمیت برای دفاع از زن ایستاد، دشمن شروع به جوسازی علیه انقلاب و نظام کرد.

وی گفت: لذا در مسایل مختلف از جمله مباحث قومی، مذهبی، جنسیت و زن به دنبال ایجاد چالش بوده‌اند و از ابتدای انقلاب جریان سازی‌های مختلف همچون جدایی طلبی‌ها را شاهد هستیم، اکنون هم اسلام متحجر را با حاشیه راندن حجاب و زن در مقابل اسلام انقلابی قرار داده‌اند.

زنگویی افزود: مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی‌های خود به این مسئله اشاره داشتند که درخصوص موضوع زن نباید دچار نگاه التقاطی شویم بلکه باید نگاه الگوی اسلامی - ایرانی داشته باشیم و با آنچه از سوی مسئولان پیاده شده، متفاوت است.

فعال حوزه بانوان: دشمن در مسئله زن به دنبال جریان سازی است

وی گفت: بنا به تاکید رهبر انقلاب درخصوص مسئله زن نیازمند پیاده سازی نگاه الگویی سوم هستیم که زن مسلمان ایرانی را بتوان در آن مشاهده کرد.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: اگر نتوانیم الگوی سوم زن مسلمان را در جامعه تبیین کنیم همواره بر سر مسایلی همچون حجاب، مهریه و نفقه بحث خواهد بود که نشان دهنده چالشی بودن موضوع زن و قابل اشتعال بودن آن است.

وی تصریح کرد: مسئله زن در انقلاب اسلامی نیازمند حرکت عظیم فرهنگی است و فارغ از نگاه سیاست محور باید به آن پرداخته شود.

زنگویی گفت: انتظار است همچون مسایل اقتصادی برای ایجاد تحول جدی در این حوزه ریل‌گذاری شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال گذشته در جمع بانوان درخصوص مسئله جنسیت به این نکته اشاره کردند که ابعاد زن از چند جهت باید مورد توجه باشد.

جمعی از مردم استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان روز دوشنبه بیستم شهریور با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

هزار و ۳۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم استان خراسان جنوبی از جمله بانوان برای دیدار با مقام معظم رهبری روز یکشنبه در قالب ۳۵ دستگاه اتوبوس عازم تهران شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha