احداث ۵۵ کیلومتر راه‌های روستایی استان بوشهر بالاتر از میانگین کشوری

بوشهر- ایرنال- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت: از ابتدای دولت مردمی سیزدهم ۵۵ کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر احداث، به‌سازی و تکمیل شده که این شاخص نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

عبدالکریم اخترشناس روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ها در مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، اظهار کرد: خوشبختانه شاخص آسفالت راههای روستایی استان بوشهر ۹۸ درصد است که از میانگین کشوری ۱۵ درصد بالاتر است.

وی افزود: با تکمیل آسفالت پنج کیلومتر باقی مانده محور ریز - سرچشمه ، آخرین روستای بالای ۵۰ خانوار استان از راه آسفالته برخوردار شد و بوشهر در این شاخص جزو استان های برتر کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر با اشاره به اینکه اکنون اولویت استان رفع نقص روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد آسفالت است، تصریح کرد: در این خصوص ۹ روستا شامل ۸۲ کیلومتر راه نیازمند آسفالت داریم که با اجرای این برنامه؛ کارنامه درخشان دولت مردمی سیزدهم در راه روستایی استان بوشهر کامل تر می شود.

وی از فعال بودن ۳۰ پروژه راه روستایی در استان خبر داد و درباره شاخص ترین آنها گفت: احداث محورهای باغان- سرچشمه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان، باغ تاج دشتستان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، مال محمود- گمارون با اعتبار ۹ میلیارد تومان، بیدو به گچساران با اعتبار ۷ میلیارد تومان و آبنمای محورهای روستایی کاکی با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان در دست اجرا است.

اخترشناس درباره پروژه های تعریض و بهسازی راه روستایی نیز اظهار داشت: محورهای گزدراز به شیخیان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، برازجان-نظرآقا- سعدآباد با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، پوزگاه به گاوسفید با اعتبار هشت میلیارد تومان و هاله- چاه مبارک با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان فعال است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر آسفالت روستایی پرجونک دشتستان با اعتبار هشت میلیارد تومان، هاله- عسلویه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و بازگشایی محور ریز- دژگاه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه های فعال راه روستایی استان بوشهر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha