۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85226005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستیار اقتصادی وزیر خارجه آمریکا این هفته در ژاپن و کره جنوبی

نیویورک – ایرنا- دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دستیار ایرانی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور در امور اقتصادی از امروز به ژاپن و کره جنوبی سفر می کند تا درباره همکاری های اقتصادی میان واشنگتن و شرکایش و تقویت روابط تجاری گفتگو کند.

به گزارش ایرنا، دفتر متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که رامین طلوعی، دستیار ایرانی وزیر امور خارجه آمریکا در امور اقتصادی و بازرگانی، ۱۱ تا ۱۴ سپتامبر (۲۰ تا ۲۳ شهریور ماه جاری) به ژاپن و کره جنوبی سفر خواهد کرد.

دستیار ایرانی بلینکن پیش از این در وزارت خزانه داری آمریکا فعالیت داشته که اکنون همزمان با گمانه زنی ها در باره اجرای مرحله نهایی توافق میان تهران – واشنگتن در ماه جاری میلادی (سپتامبر) بر سر تبادل زندانیان و آزادسازی وجوه بلوکه شده ایران در کره جنوبی، به سئول می رود.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، دستیار بلینکن در سفر به ژاپن با شرکای دولتی، تجاری و دانشگاهی این دو کشور دیدار خواهد کرد تا در مورد راهکارهای تعمیق همکاری های اقتصادی و تقویت روابط تجاری گفتگو کند.

وزارت خارجه آمریکا می گوید: دستیار اقتصادی بلینکن ۱۱ تا ۱۲ سپتامبر در توکیو با همتایان خود ژاپنی خود دیدار خواهد کرد تا در مورد اولویت های گروه ۷، همکاری های دوجانبه و فرصت های تقویت امنیت غذایی و زنجیره های تامین جهانی از جمله در بخش ریز تراشه ها گفتگو کند. وی همچنین در مورد نقش و فرصت های ژاپن در منطقه هند و اقیانوسیه تبادل نظر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دستیار بلینکن سپس از ۱۳ تا ۱۴ سپتامبر در سئول با نمایندگان دولت و شرکای بخش خصوصی برای بحث در مورد فرصت های همکاری دوجانبه، سرمایه گذاری و ایجاد زنجیره های تامین پایدار و ایمن از جمله در بخش نیمه هادی ها دیدار خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: سفر دستیار بلینکن به ژاپن و کره بر تعهد واشنگتن به همکاری با شرکای خود برای پاسخ به چالش های جهانی و تقویت منافع و امنیت اقتصادی جمعی ما تأکید می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha