شروع ناامیدکننده مردان وزنه‌برداری ایران در ریاض؛ سلطانی اوت کرد

تهران- ایرنا- ملی‌پوش دسته ۸۱ کیلوگرم با عملکرد ضعیف خود موفق به ثبت رکورد مجموع در پیکارهای قهرمانی جهان نشد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در ریاض عربستان با رقابت‌های ۸۱ کیلوگرم مردان پیگیری شد. در این دسته حسین سلطانی دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا نماینده ایران بود که در نهایت نتوانست رکورد مجموع را به نام خود در رقابت های جهانی به ثبت برساند و کار خود را با اوت در حرکت دوضرب به پایان رساند.

سلطانی در این دوره از مسابقات از ۶ حرکت ممکن تنها یک حرکت صحیح را به نام خود ثبت کرد. او ۱۵۳ کیلوگرم را در حرکت دوم، یک‌ضرب مهار کرد.

انتخاب نخست سلطانی برای حرکت یک‌ضرب ۱۵۲ کیلوگرم بود که وی نتوانست آن را مهار کند. وی در حرکت دوم بر وزنه ۱۵۳ کیلوگرمی غلبه کرد اما در حرکت سوم یک‌ضرب در برابر وزنه ۱۵۹ کیلوگرم مغلوب و در بین ۹ شرکت کننده این دسته، به عنوانی بهتر از هشتم نرسید.

سلطانی که در حرکت یک‌ضرب عملکرد ناامید کننده‌ای داشت در حرکت دوضرب نتوانست وزنه‌ای را مهار کند و در نهایت اوت شد. ملی‌پوش زنجانی وزنه‌برداری ایران در حرکت نخست نتوانست وزنه ۱۸۶ کیلوگرمی را مهار کند و در ادامه نیز از لیفت وزنه‌های ۱۸۷ کیلوگرم و ۱۸۸ کیلوگرم ناتوان بود و بدون ثبت رکورد به کار خود پایان داد.

سلطانی در پایان حرکت دوم و سوم دوضرب لنگ لنگان تخته رقابت را ترک کرد.

عملکرد سلطانی در ریاض نشان داد که این ملی پوش از مصدومیت رنج می‌برد و فدراسیون و کادر فنی تنها برای کسب امتیازات تیمی وی را به مسابقات جهانی اعزام کرده بودند.

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان یکی از اصلی‌ترین گزینشی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شمار می‌رود که در شهر ریاض پایتخت عربستان برگزار می‌شود. فدراسیون وزنه‌برداری ۱۰ ورزشکار در بخش مردان و ۳ وزنه‌بردار در بخش زنان به این رقابت‌ها اعزام کرده است.

فاطمه کشاورز، ریحانه کریمی، الهام حسینی و الهه رزاقی دختران وزنه‌بردار ایران در مسابقات قهرمانی جهان هستند. مهسیما بابایی به عنوان مربی و کوروش باقری به عنوان مشاور فنی دختران ایران را در ریاض همراهی خواهند کرد. در این مسابقات همچنین حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، امیر حقوقی، محمد زارعی، رضا دهدار، سیدرسول معتمدی، مهدی کرمی، پیمان جان، علی داودی و آیت شریفی پولادمردان ایران در رقابت‌های جهانی ریاض به شمار می‌روند.

تا ساعتی دیگر نیز میرمصطفی جوادی در دسته المپیکی ۸۹ کیلوگرم به روی تخته می‌رود.

رده‌بندی مدالی یکضرب دسته ۸۱ کیلوگرم:

۱- تمیروف از ازبکستان با ۱۶۴ کیلوگرم/ طلا

رییس از ایتالیا با ۱۶۳ کیلوگرم / نقره

هارتونیان از ارمنستان با کیلوگرم مدال برنز

عملکرد نمایندگان وزنه‌برداری ایران در مسابقات جهانی عربستان:

ریحانه کریمی عنوان سیزدهم دسته ۶۴ کیلوگرم

فاطمه کشاورز عنوان بیستم دسته ۶۴ کیلوگرم

حسین سلطانی دسته ۸۱ کیلوگرم مردان، اوت

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha