۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85225782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس فتا اصفهان  نسبت به  سرقت اطلاعات کارت های بانکی هشدار داد

اصفهان - ایرنا- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، شهروندان نسبت به شگرد جدید کلاه‌برداری در پوشش ثبت نام کتاب‌های درسی آگاه باشند.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی روز دوشنبه افزود: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به‌دنبال کلاه‌برداری و انجام اعمال مجرمانه خود هستند و این بار با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و ثبت نام کتاب‌های درسی ممکن است از ضعف آگاهی برخی از شهروندان سوء استفاده کرده و نسبت به کلاه‌برداری سایبری اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات مختلف در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و با هدایت آنان به صفحات جعلی و فیشینگ اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت کرده و از آنان کلاه‌برداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: در سنوات گذشته نیز مواردی بوده است که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند، آموزش های غیر حضوری، کلاس های تابستانه، تخفیف های ویژه دانش‌آموزی و دیگر موارد مبالغی را از کاربران کلاه‌برداری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: شهروندان برای انجام خریدهای اینترنتی به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کرده و جهت ثبت نام کتب درسی فقط از طریق سامانه های رسمی و تایید شده توسط وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به‌صورت ۲۴ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش شهروندان در فضای مجازی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha