تلاش دولت برای حل مشکل آب و راه‌آهن سیستان و بلوچستان/آب در آسیاب دشمن نریزیم

تهران- ایرنا- عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای حل مشکل آب و راه‌آهن گفت: راه‌آهن بیرجند – زاهدان هفته گذشته توسط رئیس جمهور کلنگ‌زنی شد امیدواریم هر چه زودتر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

اسماعیل حسین‌زهی در ارزیابی خود از بی‌توجهی مسئولین در دهه ۸۰ نسبت به مصوبات استانی به سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۸۰ مقام معظم رهبری مدت یک هفته در استان سیستان و بلوچستان بودند. در آن زمان موضوعات مهمی در راستای توسعه استان به تصویب رسید و دولت‌ها مامور اجرای این مصوبات شدند.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در همه شاخص‌ها پایین‌ترین رتبه را در کشور دارد، اظهار داشت: رهبر انقلاب هم از عملکرد دولت‌ها در دهه هشتاد گله‌مند بودند، نمایندگان مجلس نیز چندین مرتبه از تریبون مجلس این تذکر را داده بودند که دولت باید توجه ویژه‌ای به استان داشته باشد.

حسین‌زهی عنوان کرد: اگر دولت‌های مختلف نصیحت‌ و مصوبات رهبر معظم انقلاب را اجرایی می‌کردند قطعا در برخی از شاخص‌ها امروز شاهد تحرک بیشتری بودیم. دولت یکبار برای همیشه باید اعتبارات خاصی را برای توسعه استان سیستان و بلوچستان اختصاص دهد.واقعیت این است که برخی مصوبات قبلی رهبرانقلاب نیز هنوز بر زمین مانده است و برخی مصوبات دولت‌های مختلف نیز تاکنون قابلیت اجرایی پیدا نکرده است و فقط روی کاغذ بود.

حسین‌زهی در ارزیابی خود از فرمایشات رهبری مبنی بر بحران‌سازی آمریکا در ایران با موضوعات قومی مذهبی تصریح کرد: آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به عناوین مختلف این بحران‌سازی‌ها را انجام می‌دهد.

وی افزود: علی رغم اینکه برخی کشورهای غرب آسیا بیشترین تعامل را با آمریکا داشتند، باز هم آمریکا به منافع این کشورها پشت پا می‌زند، این درحالی است که جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته آشکارا مخالفت خود را با سیاست های آمریکا در منطقه و جهان اعلام کرده است لذا کارگزاران نظام باید مراقب باشند که خدای ناکرده آب در آسیاب دشمن نریزند.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای حل مشکل آب و راه‌آهن گفت: راه‌آهن بیرجند – زاهدان هفته گذشته توسط رئیس جمهور کلنگ‌زنی شد امیدواریم با توجه به اینکه پیمان‌سپاری آن نیز در چندین قطعه انجام شده است هر چه زودتر این پروژه به بهره‌برداری برسد. از سمت خاش به چابهار نیز این کریدور پیشرفت فیزیکی بسیار خوب و بالای ۶۰ درصد دارد باید تامین اعتبار شود تا هر چه زودتر راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه در بحث آب در برخی از شهرها متاسفانه با چالش شدید مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: نمونه آن نیز آب شهر خاش با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت که در سنوات گذشته توجهی به آن نشده است. ما از وزیر نیرو تشکر ویژه‌ای داریم که پروژه های آب و فاضلاب آغاز کرده اند اما با اعتباراتی که به شکل تزریقی و قطره‌چکانی انجام می‌شود کار پیش نخواهد رفت و امید است که دولت عنایت ویژه‌ای در تخصیص اعتبارات داشته باشد.

حسین‌زهی ادامه داد: در بحث سیستان نیز دولت حتما بایستی پیگیر حقابه باشد از طرفی همزمان چاه‌هایی برای زاهدان و سیستان حفر می‌شود که امیدواریم هر چه سریع‌تر به نتیجه برساند اما قطعا همه شهرهای استان سیستان و بلوچستان با تنش آبی شدیدی مواجه هستند.

وی درباره تاکید رهبری بر وحدت قومی، مذهبی و وظیفه مسئولین در این ارتباط گفت: معتمدین محلی بهترین شناخت را نسبت به هر استان دارند. اگر دولت بتواند از ظرفیت معتمدین استفاده کند بهتر می‌تواند نتیجه بگیرد و اگر بتواند در نیروهای مسلح در کنترل مرزها از ظرفیت نیروی مردمی استفاده کند. مسئولین و مردم که صاحبان واقعی انقلاب هستند باید پند و اندرز مقام معظم رهبری گوش کنند تا خدای ناکرده مشکلی خاصی پیش نیاید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha