خواص و معتمدین نقش مهمی در وحدت اقوام و مذاهب دارد

تهران - ایرنا - عضو فراکسیون انقلاب مجلس با بیان اینکه افراد شاخص و سران قومیت‌ها به ویژه در استان سیستان و بلوچستان تاثیر به سزایی در روشنگری افکار مردم دارند، گفت:  خواص در هر قومی وظیفه سنگین شناساندن سره از ناسره را به مردم دارند و اگر خواص بصیرت و هوشیاری لازم را داشته باشند،وحدت میان اقوام و مذاهب و در نتیجه امنیت منطقه حفظ خواهد شد.

علی حدادی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره دیدار امروز دوشنبه تعدادی از مردم استان سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) گفت: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار امروز، توجه مردم استان سیستان و بلوچستان به توطئه‌ها استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی بود که تلاش بسیاری برای بحران آفرینی دارند ولی مردم استان نقش ویژه‌ای در این سالها برای خنثی سازی این دسیسه‌ ایفا کردند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: رویکرد مردم استان در برابر اقدامات ایادی استکبار نشان دهنده هوشیاری و بصیرت آنها در مقابل معاندان نظام اسلامی است که در این سالها بارها رهبرمعظم انقلاب هم با آن اشاره داشتند.

نماینده مردم ساوجبلاغ و طالقان در مجلس افزود: دشمن تلاش می‌کند با ایجاد بحران، اختلاف بین قومیت‌ها و شیعه و سنی به اهداف خود برسد درحالی که رهبر معظم انقلاب امروز به درستی به وحدت همه اقوام اشاره داشتند و به این نکته تاکید فرمودند که افرادی که امنیت ملی را تهدید می‌کنند در حقیقت در حال کار برای دشمن هستند.

حدادی اضافه کرد: امروز امپراطوری رسانه دشمنان با تبلیغات سنگین و سیاه نمایی، تلاش می‌کند بسیاری از فعالیت‌های دولت، مجلس و حاکمیت که باید به درستی تبیین شود، دیده نشود و بذر یاس و ناامیدی در بین افکار عمومی مردم بکارد و اختلافات قومی و مسائل جنسینی می‌تواند زمینه را برای تحقق اهداف دشمنان فراهم کند. اما عملیاتی کردن جهاد تبیین و روشنگری دقیق سبب خواهد شد نقشه دشمنان نقش بر آب شود، خوشبختانه دولتمردان و مردم همیشه در صحنه، به این خدعه دشمن پی بردند.

وی با بیان اینکه افراد شاخص و سران قومیت‌ها به ویژه در استان سیستان و بلوچستان تاثیر به سزایی در روشنگری افکار مردم دارند، گفت: خواص در هر قومی وظیفه سنگین شناساندن سره از ناسره را به مردم دارند و اگر خواص بصیرت و هوشیاری لازم را داشته باشند،وحدت میان اقوام و مذاهب و در نتیجه امنیت منطقه حفظ خواهد شد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اضافه کرد: امروز یکی از مشکلات این است که خواص اقدام به موقع را در زمان لازم انجام نمی‌دهند و قطعا با فرمایشات حکیمانه امروز رهبر معظم انقلاب با برخی از مردم سیستان و بلوچستان، اقدام درست به موقع از سوی خواص در همه جریان‌ها و قومیت‌ها صورت خواهد گرفت.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای رفع چالش‌های اقتصادی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۸۰ در سفری به این استان، مصوباتی را برای اجرا مورد تاکید قرار دادند که متاسفانه در دولت‌های گذشته اهتمامی برای اجرای آن در جهت رونق اقتصادی، توسعه و آبادانی استان به دلیل سهل انگاری‌ها و سستی‌ها، صورت نگرفت و موجب شد امروز شرایط این استان از وضعیت مطلوب فاصله بگیرد.

وی با بیان اینکه اراده دولت سیزدهم رفع مشکلات استان سیستان و بلوچستان است، گفت: دولت مردمی آیت الله رییسی به درستی ضعف‌های استان را شناسایی کرده و تامین مشکلات کم آبی در شهرهایی نظیر زابل در دستور کار دولت قرار دارد.

حدادی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های حاشیه خلیج فارس یا اجرای کریدور ریلی شمال به جنوب که از خراستان شمالی آغاز می‌شود و به چابهار ختم خواهد شد، از جمله مواردی است که به سرانجام رسیدن آنها در این دولت بخش زیادی از مشکلات استان سیستان و بلوچستان را رفع خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha