پنج بقعه متبرکه سبزوار میزبان قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی است

سبزوار- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: هم‌زمان با ایام دهه آخر صفر و شهادت امام رضا (ع) پنج بقعه متبرکه این شهرستان میزبان طرح "قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی" است.

حجت‌الاسلام جعفر مهدوی خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در قالب این طرح موکب هایی در جوار امامزادگان دایر شده است که علاوه بر پذیرایی از زائران، توزیع بسته‌های فرهنگی و خدمات رفاهی را نیز انجام می دهند.

وی افزود: اقامه نماز جماعت، سخنرانی با موضوع ترویج اخلاق و سیره اهل بیت(ع) و برپایی غرفه مشاوره وقف برخی از برنامه‌های این طرح در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: همچنین برگزاری آیین عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در بقاع متبرکه شهرستان برپا می شود.

حجت الاسلام مهدوی‌خواه اظهار داشت: چهار وقف به نیت زیارت و عزاداری امام رضا(ع) در سبزوار ثبت شده است که عایدات این موقوفات صرف ارائه خدمت به زائران حرم منور رضوی می‌شود.

بقاع متبرکه امامزادگان روستاهای آزادمنجیر، نزل آباد، امامزاده شعیب (ع) و ابورفاعه سبزوار که در مسیر اصلی زائران حرم رضوی قرار دارند، در قالب برپایی ایستگاه صلواتی آماده ارائه خدمت به زائران حرم منور رضوی در روزهای پایانی ماه صفر شده اند.

شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و ششتمد مجموعا ۲۷ بقعه متبرکه، ۲ هزار و ۵۸۹ موقوفه و ۱۳ هزار رقبه دارند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha