۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85225572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دلایل ورود کالای قاچاق در گنبدکاووس شناسایی شود
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس با اعلام وجود شمار زیادی کالای قاچاق در بازار این شهرستان برلزوم شناسایی مبادی ورود این کالاها و مسدود کردن آن به‌خصوص در گمرک اینچه‌برون تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا اصالتی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گنبدکاووس بیان داشت: وجود متنوع کالای قاچاق در بازار نشان از وجود خلاءهایی در این بخش است که باید توسط دستگاه‌های متولی شناسایی و برطرف شود.

وی، برخورد جدی با عوامل ورود و فروش کالای قاچاق توسط دستگاه‌های متولی را یک وظیفه قانونی دانست و افزود: کم توجهی در این بخش ضربات جبران ناپذیری به بدنه اقتصاد کشور و اشتغال آن وارد می‌کند.

اصالتی اضافه کرد: برابر قانون وارد کردن و فروش کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند بجز در موارد خاص، کالای قاچاق محسوب شده و جرم است و باید با افراد متخلف بدون مماشات برخورد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس ادامه داد: نظارت‌ها و برخوردها با کالای قاچاق و افراد دخیل در آن در همه بخش‌ها بالاخص حوزه بهداشت و درمان، اصناف و گمرک ضروری است.

وی گفت: تمام انبارهای متعلق به صنوف گوناگون باید توسط صنعت، معدن و تجارت ثبت شده و دارای کد رهگیری باشند در غیر اینصورت کالاهای موجود در آن به‌عنوان کالای قاچاق توقیف و با متخلف برخورد خواهد شد.

در این جلسه همچنین نماینده هنگ مرزی اترک گلستان در گزارشی از تشکیل ۱۸ پرونده تخلف و کشف کالای قاچاق که عمده آن مربوط به سیگار با ۱۲ هزار و ۱۷۶ پاکت است از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها که به مراجع قضایی معرفی شدند، مجموعا ۹ میلیارد ریال است .

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس هم در گزارشی از نظارت مستمر ماهانه، فصلی و ۶ ماهه بر ۶۸ داروخانه‌، ۴۱ عطاری‌ و ۲۵۰ سالن‌ آرایشی و زیبایی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک داروخانه متخلف به تعزیرات معرفی و سه واحد دیگر هم اخطار کتبی دریافت کردند و در مجموع ۸۰۳ قلم کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

فرهاد بدیعی افزود: بیشتر مردم گزارش تخلف، گران فروشی دارو، دریافت پول نقد یا کارت به کارت کردن به حساب پزشکان را گزارش نمی‌کنند درحالی که می‌توانند تخلفات اشاره شده را به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

مهدی کاغذلو رییس اداره امور اقتصادی گنبدکاووس هم گفت: مردم می‌توانند هر گونه فرار مالیاتی از جمله درحوزه بهداشت، درمان و پزشکان را از طریق سامانه ۱۵۲۶ گزارش کنند و درصورت تایید تخلف، فرد متخلف علاوه بر جریمه از معافیت‌های مالیاتی نیز محروم خواهد شد.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha