برتری گانتس بر نتانیاهو در آخرین نظرسنجی‌ها در سایه تداوم بحران داخلی

تهران-ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان‌ داد که در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی، حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی به رهبری «بنی گانتس» با ۲۹ کرسی، بیشترین امتیاز را در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) کسب می‌کند، موضوعی که حکایت از تدوام بحران اعتراضات در سرزمین های اشغالی دارد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، براساس نظرسنجی آنلاین انجام شده توسط موسسه نظرسنجی «میدگام»، حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» با ۲۶ کرسی، در رتبه دوم قرار داشته و حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید» با ۱۸ کرسی در رتبه سوم قرار دارد.

براساس این نظرسنجی، حزب حریدی «شاس» با ۱۰ کرسی، حزب «صهیونیسم دینی» و «عوتسما یهودیت» به طور مشترک با ۹ کرسی، حزب حریدی «اتحاد یهودیت توراتی» با ۷ کرسی و «یسرائیل بیتنو» با ۶ کرسی در رده های بعدی قرار دارند.

حزب چپگرای «مرتز» و احزاب عرب «رعم» و «تعل» نیز هر کدام ۵ کرسی از پارلمان را به خود اختصاص دادند. حزب های «کارگر» و «بلد» نیز نتوانستند حدنصاب لازم برای کسب کرسی را در کنست کسب کنند.

براساس این نظرسنجی، ائتلاف فعلی حاکم بر رژیم صهیونیستی با ۵۲ کرسی، ۱۲ کرسی از کرسی های فعلی خود را در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام از دست خواهد داد.

احزاب مخالف نیز در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام خواهند توانست ۶۳ کرسی کنست را کسب کنند.

براساس این نظرسنجی، تنها ۳۹ درصد اسرائیلی ها، نتانیاهو را فرد مناسب برای نخست وزیری می دانند و ۲۸ درصد نیز معتقدند که «یائیر لاپید» گزینه مناسبی برای این منصب است.

۳۹ درصد افراد نظرسنجی شده معتقدند که گانتس گزینه بهتری برای نخست وزیری رژیم صهیونیستی است و فقط ۳۶ درصد اسرائیلی ها معتقدند که نتانیاهو بهتر است.

۵۰۵ اسرائیلی در این نظرسنجی شرکت کرده و خطای آن ۴.۴ درصد پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha