عزم دولت سیزدهم برای توسعه سیستان و بلوچستان جزم است

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون اصل نود مجلس بابیان اینکه دولت سیزدهم عزم خود را برای رفع فقر و بیکاری در استان سیستان و بلوچستان جزم کرده است، گفت: انجام پروژه‌هایی مانند انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، توسعه کریدور ریلی شمال به جنوب تا چابهار در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

احسان ارکانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع تعدادی از مردم استان سیستان و بلوچستان که امروز دوشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب موضوعی است که مجلس و دولت هم به این موضوع تاکید دارند.

عضو هیات رییسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید افزود: اگر در استان سیستان و بلوچستان آن نگاه دقیق و آسیب شناسانه‌ای که رهبر معظم انقلاب دارند در دولت های گذشته مدنظر قرار می‌گرفت و اجرایی می شد، امروز بسیاری از مشکلات نظیر قاچاق، بیکاری، مشکلات کشاورزی و دامداری و سایر چالش‌هایی که در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، حل شده بودند.

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه دولت‌های گذشته به وظیفه و تکلیفی که رهبری در راستای توسعه استان سیستان و بلوچستان به آنها محول کردند، جامع عمل نپوشاندند، تصریح کرد: دولتهای گذشته در راستای تحقق مصوبات سفر استانی رهبر انقلاب تنبلی کردند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به شعارهایی که رهبر معظم انقلاب در آغاز هر سال‌ با محوریت اقتصاد مطرح فرمودند، عنوان کرد: انباشت کارهای انجام نشده به شرایط امروز اقتصاد کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان آسیب‌هایی وارد کرده است. اگر مصوبات سفر استانی ایشان اجرایی می‌شد، بسیاری از مشکلاتی که امروز در استان سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های کشور وجود دارد، رفع شده بودند.

وی درباره نقش آمریکا و ایادی آن در ناامن کردن استان سیستان و بلوچستان که سبب فرار سرمایه شده است، گفت: لازمه سرمایه گذاری امنیت است ولی نباید از فرمایش رهبری غافل شد که با اجرایی شدن همان مصوبات در گذشته، امروز مشکلات ناامنی در استان وجود نداشت.

ارکانی تاکید کرد: ناامنی همیشه بر بستر فقر و بیکاری شکل می‌گیرد. البته دولت سیزدهم در این دوره عزم خود را برای رفع فقر و بیکاری در استان سیستان و بلوچستان جزم کرده و انجام پروژه‌هایی مانند انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های همجوار برای رفع مشکل کم آبی و بی آبی در شهرهای استان و توسعه کریدور ریلی شمال به جنوب تا چابهار را در دستور کار دارد. اجرایی شدن آنها با همت این دولت می‌تواند سبب رونق اقتصادی، کاهش بیکاری، افزایش رضایتمندی مردم استان سیستان و بلوچستان و ایجاد فضایی امن در استان شود.

وی با بیان اینکه اقدامات اقتصادی و اجتماعی دولت سیزدهم، توطئه آفرینی دشمنان در استان سیستان و بلوچستان را خنثی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: برای عملیاتی شدن این اقدامات باید از بزرگان و افراد سرشناس استان سیستان و بلوچستان خواست که نسبت به مدیریت فضای استان همکاری لازم را داشته باشند و در ادامه مسوولان اجرایی کشور هم بر همت خود برای رفع چالش‌های استان بیافزایند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha