۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 85225332
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معترضان و پلیس صهیونیستی مقابل خانه وزیر دادگستری درگیر شدند + فیلم

تهران- ایرنا- صهیونیست های معترض به لایحه تغییرات قضایی مورد نظر کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از صبح امروز دوشنبه تجمع خود را مقابل خانه «یاریو لوین» وزیر دادگستری این رژیم آغاز کرده اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، لوین از طرفداران سرسخت تصویب لایحه قضایی مورد نظر کابینه در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی است.پ

سرزمین های اشغالی برای سی و ششمین هفته شاهد اعتراض به این لایحه است.

درگیری ها و اختلافات داخلی میان صهیونیست ها بر سر لایحه تغییرات قضایی طی هفته های اخیر تشدید شده و اکنون نگرانی ها در رژیم صهیونیستی از احتمال ورود این رژیم به یک بحران درباره قوانین پایه افزایش یافته است.

این بحران در صورتی که دیوان عالی اسراییل، دادخواست ها علیه لایحه یاد شده را بپذیرد و نیز پاره ای از تصممیات کابینه را لغو کند، تشدید خواهد شد به ویژه اینکه نتانیاهو و  وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و دیگر مسوولان کابینه گفته اند که به چنین تصمیماتی از سوی دیوان عالی اسراییل پایبند نخواهند بود.

در همین حال، چندتن از وزیران کابینه نتانیاهو و اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در کنار حدود ۱۰ هزار صهیونیست راستگرای حامی کابینه پنجشنبه گذشته در تظاهراتی در قدس اشغالی، به رئیس دیوان عالی و نیز مشاور حقوقی کابینه نسبت به لغو قوانین موجود و نیز تصمیماتی که کابینه اسراییل در خصوص کاهش صلاحیت های دستگاه قضایی گرفته است، هشدار داده اند.

معترضان با سردادن شعارهایی مدعی شدند که کابینه نتانیاهو از رای اکثریت در انتخابات کنست برخوردار بوده و این ائتلاف حاکم و نه دیوان عالی است که صلاحیت تصمیم گیری دارد.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی دوم مردادماه با حمایت نمایندگان خود در کنست، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضایی پیشنهادی نتانیاهو را در کنست تصویب کرد.

این قانون بخشی از مفاد این لایحه است که تصویب شد و کابینه نتانیاهو بر تصویب باقیمانده آن در ماه های پیش رو اصرار دارد و ایده گفت وگوی دوباره با مخالفان را مطرح کرده، اما در عین حال هم به آنها هشدار داده که اگر وارد مذاکره نشده و امتیاز ندهند، یکجانبه مفاد باقیمانده این لایحه را نیز تصویب خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha