افزایش موارد بستری ناشی از کرونا در مراکز درمانی/ ماسک بزنید

تهران - ایرنا - عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با هشدار در مورد افزایش موارد بستری ناشی از کرونا در مراکز درمانی، گفت: افرادی که از مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به کشور بازگشتند باید در دید و بازدیدهای خود اصول بهداشتی را رعایت کرده و در صورت داشتن علایمی مانند سرفه، تب و آبریزش بینی سه تا پنج روز در قرنطینه بمانند.

مینو محرز روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: کرونا در همه جای دنیا وجود دارد و با توجه به اینکه شدت همه گیری این بیماری کمتر شده ولی هنوز بیماران مراجعه کننده و بستری به مراکز درمانی وجود دارد و باید همچنان اصول بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک در فضاهای بسته رعایت شود.

پاییز، آغاز شیوع عفونت‌های ویروسی

وی اظهارداشت: از نظر وزارت بهداشت کشور ما دوران همه گیری کووید - ۱۹ پشت سر گذاشته شده است، اما با توجه به آغاز فصل پاییز و شیوع عفونت های ویروسی مانند آنفلوآنزا و کرونا که تقریبا علایم ابتلا به آنها شبیه هم هست، تجربه ثابت کرده خطر شدت ابتلا به این بیماریها زیاد بوده است.

محرز تاکید کرد: در حال حاضر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی افراد زیادی از جاهای مختلف کنار هم جمع شده بودند و احتمال ابتلای آنها به کرونا بسیار زیاد بوده به همین خاطر توصیه می شود زائران اصول بهداشتی در دید و بازدیدها خود را رعایت کرده و در صورت داشتن علایم بیماری با حفظ فاصله اجتماعی از انتقال ویروس به سایر افراد خودداری کنند.

افزایش موارد بستری ناشی از کرونا در مراکز درمانی/ ماسک بزنید

ماسک بزنید

این متخصص بیماریهای عفونی، داشتن تهویه مناسب را در پیشگیری از ابتلا به کرونا مهم دانست و اظهار داشت: اگر رعایت اصول بهداشتی مورد توجه قرار نگیرد با توجه به نزدیک شدن بازگشایی مدارس و دانشگاهها، دوباره با موج جدیدی از همه گیری کرونا مواجه خواهیم شد، برای پیشگیری از این وضعیت باید مراقب باشیم و استفاده از ماسک در فضاهای بسته فراموش نشود.

محرز تصریح کرد: در حال حاضر شمار مراجعه کنندگان و موارد بستری ناشی از ابتلا به کرونا در مراکز درمانی زیاد شده و از مردم می خواهیم هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،۷۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در هفته گذشته در کشور شناسایی شد و ۲۱۰ نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شدند.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۱۸۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۲۵۱ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۷۹۵ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۷۳۵ دُز رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha