جوادی به دنبال طلسم‌شکنی در ریاض؛ جای خالی کیانوش پر می‌شود؟

تهران- ایرنا- ملی‌پوش دسته ۸۱ کیلوگرم به دنبال گذر از ناکامی‌هایی است که پس از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۱ گریبان وی را گرفت

به گزارش ایرنا، آوردگاه ریاض برای میرمصطفی جوادی می‌تواند دوران تازه‌ای از زندگی قهرمانی باشد دورانی که وزنه‌بردار جوان ایران را به صورت رسمی جایگزین کیانوش رستمی دارنده ۲ نشان المپیک خواهد کرد. جوادی که با تک مدال برنز در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا در ازبکستان به ورزش ایران معرفی شد در کوتاه مدت موفقیت‌های زیادی کسب کرد اما افزایش رکورد اقتدار شخصی این ملی‌پوش کرجی در تاشکند جا ماند و تاکنون وی نتوانسته به رکوردهای ثبت شده در آن رقابت‌ها برسد.

جوادی که با مهار ۱۶۳ کیلوگرم یک‌ضرب، ۲۰۴ کیلوگرم دوضرب و ثبت مهار مجموع ۲۶۷ کیلوگرم موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های سال ۲۰۲۱ وزنه‌برداری جهان شد تاکنون نتوانسته رکورد خود را به صورت چشمگیری در مسابقات جهانی و آسیایی افزایش دهد. او پس از مسابقات جهانی سال ۲۰۲۱، در سال ۲۰۲۲ به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اعزام شد. در قونیه با مهار وزنه ۱۶۳ کیلوگرم در یکضرب، ۲۰۱ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۳۶۴ کیلوگرم به مدال طلای دسته ۸۱ کیلوگرم رسید.

جوادی به دنبال طلسم‌شکنی در ریاض؛ جای خالی کیانوش پر می‌شود؟

جوادی که با مربیگری محمدحسین برخواه به عنوان نایب قهرمانی جهان رسیده بود در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا در بحرین غایب بود تا خود را برای رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا آماده کند اما جوادی در بوگوتا نشانی از اقتدار تاشکند نداشت و در نهایت با اوت به کار خود پایان داد. جوادی در حرکت یکضرب ۱۵۵ کیلوگرم را مهار کرد اما در دوضرب نتوانست رکوردی به نام خود ثبت کند تا لقب ناکام مطلق مسافران بوگوتا را از آن خود کند.

جوادی که پس از ناکامی در بوگوتا به دسته ۸۹ کیلوگرم کوچ کرده بود در جینجو کره‌جنوبی نیز نتوانست به رکورد مجموع خود در تاشکند برسد. جوادی هر چند که با کسب عنوان سوم مسابقات قهرمانی آسیا به کار خود پایان داد اما سه کیلوگم کمتر از رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ وزنه زد. ملی‌پوش وزن ۸۹ کیلوگرم ایران در یکضرب ۱۵۹ کیلوگرم و در دوضرب ۲۰۵ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد تا با ۳۶۴ کیلوگرم به کار خود پایان داد. جوادی در مسابقات قهرمانی آسیا ضمن ایستادن در سکوی سوم قاره کهن وارد جدول گزینشی المپیک شد و اکنون نیز در جایگاه چهاردهم دسته ۸۹ کیلوگرم قرار دارد. حضور در جدول گزینشی المپیک و حذف کیانوش رستمی از تیم ملی وزنه‌برداری بار مسوولیت جوادی را بیش از گذشته سنگین کرده است.

جوادی به دنبال طلسم‌شکنی در ریاض؛ جای خالی کیانوش پر می‌شود؟

رسالت سخت جوادی برای رسیدن به جمع ۱۰ نفر برتر دسته ۸۹ کیلوگرم زمانی دشوارتر خواهد بود که نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری چندی پیش اعلام کرد: جوادی نفر یک دسته ۸۹ کیلوگرم است و به لحاظ کیفی و رکوردی خیلی بهتر از کیانوش رستمی امسال است. نمی‌توانیم او را با کیانوش رستمی پنج تا ۱۰ سال قبل مقایسه کنیم. رستمی قهرمان و اسطوره بوده است اما در حال حاضر جوادی از کیانوش خیلی بهتر است و در دو مسابقه به لحاظ رکوردی نشان داد که بهتر از او است.

جوادی تیرماه سال جاری و در رکوردگیری درون اردویی تیم ملی با رکورد ۱۶۵ یک ضرب، ۲۰۷ دوضرب و مجموع ۳۷۲ کیلوگرم نمایش خوبی داشت و توانست نسبت به مسابقات جهانی تاشکند پنج کیلوگرم افزایش رکورد داشته باشد. البته این افزایش رکورد همزمان با تغییر وزن بوده و جوادی باید در مسابقات جهانی نماینده ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم باشد جایی که غول‌های چینی حضور دارند. در دسته ۸۹ کیلوگرم لی‌داین قهرمان آسیا و رکورددار این دسته و تیان‌تائو قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک حضور دارند.

جوادی به دنبال طلسم‌شکنی در ریاض؛ جای خالی کیانوش پر می‌شود؟

کادر فنی و فدراسیون اعتماد زیادی به میرمصطفی جوادی برای درخشش در دسته ۸۹ کیلوگرم دارند و رکورد ورودی وی را نیز ۲ کیلوگرم بالاتر از قهرمان چینی این دسته اعلام کردند تا با ابزار جوانی هم برای مدعیان جهانی خط و نشان بکشند و هم این پیام را به خانواده وزنه‌برداری برسانند که جای خالی کیانوش رستمی در تیم ملی خالی نیست.حال باید نظاره‌گر بود و دید که آیا جوادی می‌تواند در ریاض به ناکمی های چند سال اخیر خود در افزایش رکورد پایان دهد. جوادی اگر بتواند رکوردهای درون تیمی‌های خود را در ریاض تکرار کند بی تردید امید به المپیکی شدن وی افزایش پیدا خواهد کرد و می‌تواند با یک راهبرد دقیق برای فتح سکوی پاریس برنامه داشته باشد.

جوادی از نسل امیدی است که علی مرادی در واپسین‌سال های مدیریت خود آن را به سجاد انوشیروانی تحویل داد. در این نسل نامدارانی مانند علی داودی نایب قهرمان المپیک، سیدرسول معتمدی قهرمان جهان و آسیا، حسین سلطانی قهرمان جهان، علیرضا یوسفی قهرمان جوانان جهان و آیت شریفی دارنده نشان نقره آسیا حضور دارند.

جوادی به دنبال طلسم‌شکنی در ریاض؛ جای خالی کیانوش پر می‌شود؟


اما

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha