افزایش چهاربرابری اعتبارات استان گلستان در دولت سیزدهم

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: مجموع اعتبارات استان در ۲ سال آخر دولت قبل ۴۰ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در ۲ سال اول دولت سیزدهم به بیش از ۱۶۳ هزار میلیارد ریال رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه عصر امروز یکشنبه در دیدار و گفت و گوی صمیمانه با ائمه جمعه استان در دهه آخر ماه صفر ضمن تقدیر از همراهی روحانیت در پیشبرد اهداف دولت سیزدهم بیان کرد: حمایت قاطع ائمه جمعه از رییس جمهور، اعضای هیات دولت، مدیران استانی زمینه بهبود شاخص های توسعه را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس شاخص‌های رسمی مرکز آمار و سازمان برنامه و بودجه درآمد سرانه مردم استان از ۴۷ درصد میانگین کشور طی ۲ سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: گلستان در کنار قم و سمنان جزو سه استانی است که نرخ رشد آن در هر چهار زمینه کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات مثبت بوده است.

استاندار گلستان گفت: رشد استان در طول دهه ۱۳۹۰ تنها ۱.۷ درصد بوده که این رقم در سال ۱۴۰۱ به بیش از سه درصد رسیده است.

زنگانه افزود: رشد صنعت استان در سال ۱۴۰۱ به میزان ۷.۹ درصد بوده و تلاش ما با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی، نگاه ویژه به صنایع تبدیلی به ویژه زنجیره‌های راهبردی ارزش است.

به گفته استاندار گلستان، با توجه به میزان توسعه یافتگی و محرومیت‌ها سهم هر شهرستان را از تسهیلات مشخص کردیم و برای پیشگیری از رانت و فساد مدیریت توزیع تسهیلات در شهرستان را بر عهده فرمانداران قرار دادیم.

فعال شدن ۱۰۳ واحد راکد و نیمه فعال

وی اضافه کرد: ۱۰۳ واحد نیمه فعال و راکد به واسطه توزیع عادلانه تسهیلات به چرخه تولید بازگشتند که جشن فعالیت دوباره آن را همزمان با سفر رییس جمهور به گلستان خواهیم گرفت.

استاندار گلستان گفت: تا سفر رییس جمهور به استان ۹۴۷ هزار میلیارد ریال پروژه افتتاح و یا شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود که از این میزان ۱۵۸ هزار میلیارد ریال آن افتتاح است.

افزایش چهاربرابری اعتبارات استان گلستان در دولت سیزدهم

زنگانه یادآور شد: دولت سیزدهم تنها برای تکمیل پروژه سد نرماب ۹ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال به آن تزریق کرده و بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تنش‌های آبی هزینه کرده و توجه به پروژه‌های آبی به گونه‌ای بوده که پروژه‌ای که افتتاحیه آن سال ۱۴۱۴ بوده در ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود.

وی تاکید کرد: پروژه فاضلاب شهر گنبد که در حال تبدیل به آثار باستانی بود، در سفر رییس جمهور ۳۰ هزار انشعاب از فاز اول آن بهره‌برداری می‌شود.

تبدیل شدن گلستان به کارگاه‌های خدمت

وی اظهار کرد: همه نقاط استان به کارگاه‌های کار و خدمت تبدیل شده و تنها در حوزه راه ها بیش از ۹۵۰۰ میلیارد ریال پروژه اجرایی شده است.

استاندار گلستان گفت: در هفته دولت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بهره‌برداری شد که سهم استان 2800 واحد بود و در حال حاضر ۳۸ هزار واحد مسکونی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

زنگانه صریح کرد: در زمان استقرار دولت سیزدهم رتبه استان در راه و شهرسازی ۳۳ بود که امروز این رتبه در حوزه شهری به ۱۲ و در حوزه روستایی به یک در کشور ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: به اذعان وزیر نیرو، استان ما ۴۰ سال در زیر ساخت‌های برق عقب بود و امروز بیش از ۶۶ هزار میلیارد ریال پروژه زیرساختی برق در استان فعال است و با سفر رییس جمهور ۲۶ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال پروژه زیرساختی برق افتتاح می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه سلامت بیش از 4700 میلیارد ریال پروژه به بهره‌برداری رسید و در سفر رییس جمهور دانشکده علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی استان با ۵۵۰ میلیارد ریال و مجتمع توانبخشی ایثار با ۸۰۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

زنگانه گفت: در سفر رییس جمهور ۱۳ طرح اقتصادی بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۲۸ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

پرداخت ۸۵ درصدی مطالبات گندمکاران

استاندار گلستان ادامه داد: تاکنون ۸۵ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته تمام مطالبات آنان تا پایان شهریور ماه واریز می‌شود.

به گفته استاندار گلستان طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره آشوراده با همکاری قوه قضاییه وارد فاز اجرایی شده و لایروبی کانال آشور به عنوان اصلی‌ترین کانال آبرسان به خلیج گرگان ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود.

افزایش چهاربرابری اعتبارات استان گلستان در دولت سیزدهم

وی افزود: اسکله گردشگری بندرترکمن از مجریان سابق خلع ید شده و به پهنای ۲ هکتار در آن لایروبی صورت گرفته و قابلیت پهلوگیری برای کشتی‌ها و قایق‌ها را دارد.

وی ادامه داد: در حوزه ایجاد اشتغال سهمیه استان در سال قبل ۳۱ هزار شغل بوده که استان بیش از سهمیه، ۳۹ هزار شغل ایجاد کرده و رتبه ۱۲ کشور را داراست.

استاندار گلستان اظهار کرد: 3960 میلیارد ریال پروژه در حوزه کشاورزی استان مورد بهره برداری قرار گرفته و تنها زهکشی ۱۴ هزار از اراضی در سفر رییس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وی افزود: در تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر، گلستان با تبدیل وضعیت پنج هزار نفر جزو استان‌های شاخص در کشور است.

جهاد تبیین واجب عینی است

استاندار گلستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: به فرموده مقام معظم رهبری جهاد تبیین امروز یک واجب عینی است و به همین دلیل در استان اقدامات ویژه ای طراحی شده و همچنین نقش ائمه جمعه در جهاد تبیین بی‌بدیل است تا بتوانند در مسیر خروج دولت از مظلومیت همراهی لازم را داشته باشند.

زنگانه تصریح کرد: قرارگاه جهاد تبیین را با همکاری سپاه پاسداران تشکیل دادیم، همچنین از طریق نشریه پیک گلستان خدمات، مصوبات و اقدامات صورت گرفته در هر یک از شهرستان‌ها را که در سفر شهرستانی مورد تاکید و پیگیری قرار می‌دهیم، به صورت مکتوب اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی گفت: در عین حال از تمام مدیران خواسته شده اقدامات ویژه‌ای که هر دستگاه در هر شهرستان انجام داده با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای به مردم اطلاع رسانی شود، تلاش ما حرکت به سمت اطلاع‌رسانی بهتر و ارائه خدمات بیشتر است و تا رسیدن به نقطه مطلوب باید این تلاش ادامه داشته باشد.

در این جلسه ائمه جمعه استان ضمن تقدیر از خدمات دولت پیرامون مطالبات کشاورزان، بهبود قیمت خریدهای تضمینی، توجه دولت به کشت پنبه، توجه به منافع شهری و عمومی مردم گلستان، توجه به معیشت مردم و پیشگیری از گرانی، تقویت تیم اقتصادی استان، ارتباط فرمانداران و بخشداران با امامان جمعه، توجه به موضوعات شهری، توجه به دغدغه‌های طلبه‌ها، توجه عزل و نصب‌ها در شهرستان‌ها، تقدیر از دولت در برنامه اربعین و جاماندگان اربعین، خطر ریزگردها در سواحل استان، توجه به لایروبی در ساحل بندرگز و تقدیر از اقدامات در سیل قورچای و سایر موارد با استاندار گلستان سخن گفتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha