آلمان برای نخستین بار فاتح جام‌جهانی بسکتبال شد؛‌ سرود قهرمانی ژرمن‌ها در مانیل

تهران- ایرنا- پرونده رقابت‌های جام‌جهانی بسکتبال با قهرمانی تیم قدرتمند آلمان برابر صربستان بسته شد.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، تیم بدون شکست آلمان در فینال جام‌جهانی بسکتبال به مصاف صربستان دیگر تیم مدعی این جام به میدان رفت که این بازی در پایان با برتری ۸۳ بر ۷۷ ژرمن‌ها و کسب عنوان قهرمانی آلمان همراه بود. این دیدار در مانیل پایتخت فیلیپین برگزار شد.

دو تیم از همان ابتدای بازی، رقابتی نزدیک را به نمایش گذاشتند. کواتر اول این بازی ۲۶ بر۲۳ به سود صربستان تمام شد اما در کواتر دوم این آلمان بود که با نتیجه ۲۴ بر ۲۱ بازی را به سود خود خاتمه داد تا هر دو تیم با این شرایط به رختکن بروند.

آلمان فاتح جام‌جهانی بسکتبال شد؛‌ سرود قهرمانی ژرمن‌ها

در کواتر سوم آلمان‌ها بهتر عمل کردند و ۲۲ بر ۱۰ پیروز شدند تا فاصله امتیازی خود را با صربستان افزایش داده و شانس قهرمانی خود را بالا ببرند، در کواتر چهارم ژرمن‌ها روند موفقیت خود را ادامه دادند و با ارائه یک بازی خوب و منطقی اجازه خودنمایی به حریف قدرتمند خود را ندادند.

آلمان فاتح جام‌جهانی بسکتبال شد؛‌ سرود قهرمانی ژرمن‌ها

صرب‌ها با نزدیک شدن به انتهای بازی سعی داشتند تا فاصله امتیازی خود را کاهش داده تا فرصت ایستادن بر قله بسکتبال جهان را به راحتی از دست ندهند. سه‌پرتاب آزاد در فاصله زمانی ۱:۲۱ برای صربستان آنهم در شرایطی که بازی ۷۸ بر ۷۲ بود امیدها را در جمع اردونشینان آنها زنده کرد که هرسه پرتاب با موفقیت همراه بود تا کار ۷۸ بر ۷۵ شود اما در ادامه تیم آلمان با درایت کادر فنی و هوشیاری بازیکنان خود لحظات پایانی را هم به خوبی مدیریت کرد تا در نهایت فاتح این جام بزرگ شود. این نخستین قهرمانی آلمان در جام‌جهانی بود.

آلمان فاتح جام‌جهانی بسکتبال شد؛‌ سرود قهرمانی ژرمن‌ها

گفتنی است در این دوره از مسابقات ۵ تیم از قاره آفریقا، ۷ تیم از قاره آمریکا، ۸ تیم از قاره آسیا و ۱۲ تیم از قاره اروپا در این رویداد حضور داشتند که دو تیم اروپایی آلمان و صربستان به فینال راه یافتند و دو تیم از قاره آمریکا نیز دیدار رده‌بندی را برگزار کردند. پیش از این بازی کانادا با برتری مقابل آمریکا به مقام سومی این دوره از رقابت‌ها رضایت داده بود.

تیم ملی بسکتبال ایران در این دوره از رقابت‌ها با قبول پنج شکست متوالی، در بین ۳۲ تیم در جایگاه نازل سی و یکم قرار گرفت و بیشترین تنزل را در بین تیم‌های آسیایی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha