۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۳۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85224854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویای مینا در المپیک آسیایی؛ شلیک برای صید مدال

۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۳۳
کد خبر: 85224854
رویای مینا در المپیک آسیایی؛ شلیک برای صید مدال

همدان- ایرنا- «مینا قربانی» تنها سهمیه تیراندازی همدان در ترکیب تیم ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو چین، رویای تصاحب مدال در این رویداد مهم را هدفگذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماه‌ها تمرین طاقت فرسا و حضور موفقیت آمیز در رقابت‌های ملی و فراملی باعث شد تا در نهایت کادر فنی، ورزشکار مستعد و جوان همدانی را در لیست نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی قرار دهد.

قربانی پس از مه لقا جام بزرگ دومین بانوی تیراندازی همدان است که توانست در ترکیب تیم ملی سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی را کسب کند.

جام بزرگ پس از دوره‌های طلایی در بازی‌های آسیایی، جهانی و المپیک، به دلیل مصدومیت نتوانست در خدمت تیم ملی باشد و اکنون ماه هاست به دور از میادین قرار دارد و هم اینک قربانی با کسب سهمیه مهم آسیایی، رویای کسب مدال در این رویداد را دارد.

حضور این ورزشکار همدانی در بازی‌های آسیایی هانگژو می‌تواند شروع خوب برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۴ پاریس باشد، هدف بزرگی که او جستجو می‌کند.

این بانوی تیراندازی هفته گذشته در مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در باکوی جمهوری آذربایجان توانست در تپانچه ۱۰ متر به نشان برنز دست یابد تا با روحیه مضاعف و بدرقه مسوولان ورزش استان همدان راهی چین شود.

امید همدانی‌ها بر سکونشینی قربانی

مراسم بدرقه قربانی عضو تیم ملی تیراندازی کشورمان به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین با حضور علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، سیدرضا موسوی رئیس هیات تیراندازی استان، صالح فریدی دبیر هیات تیراندازی، منیژه کاظمی و سیدمهدی موسوی از تیراندازان نامدار همدان به همراه معاونان ورزشی و جمعی از اعضای خانواده تیراندازی برگزار شد.

در این نشست مسوولان ورزش استان همدان با تمجید از آمادگی مطلوب بانوی تیراندازی همدان، ابراز امیدواری کردند که او در بازی‌های آسیایی صاحب سکو شود، رویایی که مینا در هانگژو جستجو می‌کند و با این هدف رهسپار بازی‌های آسیایی می شود.

در این نشست مسوولان ورزش استان همدان با تمجید از آمادگی مطلوب بانوی تیراندازی همدان، ابراز امیدواری کردند که او در بازی‌های آسیایی صاحب سکو شود، رویایی که مینا قربانی در هانگژو جستجو می‌کند و با این هدف قرار است رهسپار بازی‌های آسیایی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این مراسم با ابراز رضایت از عملکرد هیات تیراندازی و همچنین قدردانی از تلاش و پشتکار قربانی تیرانداز ارزنده استان برای رسیدن به بزرگترین رویداد ورزشی قاره کهن اظهار داشت: حضور این بانوی موفق در بازی‌های آسیایی هانگژو برای هیات تیراندازی، دستگاه ورزش و استان مایه مباهات است.

علی حقیقی با بیان اینکه قهرمانانی همچون مینا قربانی و منیژه کاظمی که نخستین المپین تاریخ استان همدان به شمار می‌رود، الگو جامعه هستند، خاطرنشان کرد: نهایت تلاش دستگاه ورزش بر این است که بتوانیم فرصت‌ها را برای تمامی رشته‌ها ایجاد کنیم تا همچون تیراندازی به موفقیت عالی برسند.

وی اضافه کرد: قربانی عضو ثابت تیم ملی در یک سال اخیر بوده و در مسابقات اخیر جهانی مصر هم مدال برنز تیمی را کسب کرد که این خود بیانگر موفقیت‌های تیراندازی همدان است.

حقیقی با آرزوی موفقیت برای تیرانداز همدانی و دیگر ورزشکاران اعزامی کشورمان به بازی‌های آسیایی عنوان کرد: سال آینده رویداد بزرگ المپیک برگزار خواهد شد و امیدواریم قربانی روند خوب خود را تا آن مسابقات حفظ و بتواند در المپیک پاریس حاضر شود.

رویای مینا در المپیک آسیایی؛ شلیک برای صید مدال

قربانی افتخار تیراندازی همدان

رئیس هیات تیراندازی همدان نیز در این مراسم گفت: مینا قربانی باعث افتخار استان و کشور است و تا به امروز همواره مایه مباهات جامعه ورزش کشور بوده است.

«سیدرضا موسوی» خطاب به مینا قربانی ادامه داد: مدال و رنگ آن برای ما آنچنان ارزش ندارد و شما به عنوان یک جوان پرتلاش ارزشمند و یک الگو، امیدوارم در میدان ورزشی هانگژو هم خوش بدرخشید.

وی اضافه کرد: قربانی نماینده شهید علیرضا شمسی‌پور رئیس سابق هیات تیراندازی است، بزرگمردی که نتایج امروز هیات تیراندای در کنار زحمات تمامی اعضا، ماحصل تلاش ویژه او بوده که همچون پدر بالای سر این ورزش زحمت کشید.

رئیس هیات تیراندازی همدان با اشاره به اینکه در بازی‌های آسیایی توکل به شهید شمسی‌پور برای این ورزشکار خوب استان راهگشا خواهد بود، برای کاروان اعزامی کشورمان به‌ خصوص ورزشکاران همدانی آرزوی موفقیت کرد.

موسوی با ابراز خوشحالی از اینکه تیراندازی همدان مثل دوره‌های قبل در بازی‌های آسیایی نماینده دارد ادامه داد: این نشان می‌دهد که این رشته در همدان چقدر ظرفیت دارد.

تاریخچه درخشان تیراندازی همدان

دبیر هیات تیراندازی همدان نیز در این مراسم گفت: بعد از موفقیت و درخشش مه‌لقا جام‌بزرگ در دوره قبلی بازی‌های آسیایی خوشحالیم که این بار ورزشکار دیگری از همدان به این مسابقات اعزام خواهد شد و امیدواریم مینا قربانی هم بتواند دست پر از هانگژو بازگردد.

«صالح فریدی» بیان کرد: تیراندازی همدان جزو معدود رشته‌هایی است که سابقه چندین دوره حضور در بازی‌های آسیایی را دارد و حضور قربانی بعد از ساسان شهسواری و مه‌لقا جام‌بزرگ بیانگر آن است که چه کار بزرگی انجام داده‌ایم.

وی اضافه کرد: این چرخه استعدادیابی و رسیدن ورزشکاران به تیم ملی به یاری خداوند و زحمات اعضای هیات ادامه دارد و در سال‌های بعدی قهرمانان بیشتری به کشور معرفی خواهیم کرد.

رویای مینا در المپیک آسیایی؛ شلیک برای صید مدال

تلاش شبانه روزی برای کسب سهمیه آسیایی

عضو تیم ملی تیراندازی کشور نیز با قدردانی از مدیرکل ورزش و رئیس هیات تیراندازی گفت: برای کسب سهمیه و رسیدن به بازی‌های آسیایی تلاش شبانه روزی داشتم و به هدفم رسیدم.

مینا قربانی افزود: در بازی‌های جهانی مصر مدال برنز تیمی را کسب کردیم و اکنون تمام هدف ملی پوشان کسب موفقیت در بازی‌های آسیایی است، هر چند حریفان سرسختی داریم و می‌دانیم که این رویداد چه کیفیت بالایی دارد.

تیراندازی افتخار جامعه ورزش همدان

معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان همدان در امور بانوان نیز با بیان اینکه این اداره کل حمایت ویژه‌ای از بانوان ورزشکار دارد، گفت: هیات تیراندازی استان همواره باعث افتخار ورزش همدان بوده و این بار هم موفق به حضور در رویداد مهم و معتبر بازی‌های آسیایی شده است.

«معصومه پیردهقان» افزود: این هیات چهره‌های بزرگ و نامداری مثل منیژه کاظمی، سکینه خدابنده‌لو و مه‌لقا جام‌بزرگ را به ورزش کشور معرفی کرده که علاوه بر بُعد فنی، در مسائل اخلاقی و ارزشی هم نمونه و الگو بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نوزدهمین دوره رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی شهر هانگژو چین در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش و ۴۸۲ ماده که مقرر بود در روزهای ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر از ۱۹ شهریور تا سه مهر سال ۱۴۰۱ برگزار شود به دلیل کرونا در چین با تصمیم شورای المپیک آسیا با یک سال تعویق در تاریخ یک تا ۱۶ مهر امسال انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha