۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳
کد خبر: 85224833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جولان متخلفان در عرضه پوشاک مدارس مشهد

۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳
کد خبر: 85224833
جولان متخلفان در عرضه پوشاک مدارس مشهد

مشهد-ایرنا- تخلفات در عرضه فرم لباس مدارس و جولان کارگاههای زیرزمینی در مشهد همزمان با ایام بازگشایی مدارس افزایش یافته است، در این راستا مدیران و مسوولان نظارتی، بازرسی های خود را شدت بخشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برخی از تولیدکنندگان که هویت آنها برای اتحادیه های متولی محرز نشده است، تولیدات خود را بدون قیمت کارشناسی و کیفیت مناسب در مدارس و منازل و محیط های عمومی عرضه می کنند که این موضوع ضمن مداخله در کار صنوف دارای جواز کسب، زمینه شکایت شهروندان در صورت عدم رضایت از خریدشان را از بین می برد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: فروش لباس فرم مدارس در محیط های آموزشی یا مسکونی ممنوع است و هر نوع فروش لباس فرم مدارس در شهر باید با مجوز این اتحادیه انجام گیرد.

لسان طوسی افزود: خریدار باید در زمان خرید مجوز کسب فروشنده را کنترل کند، زیرا در صورتی که فروش به صورت غیرمجاز باشد، شکایت خریدار قابل شناسایی و پیگیری نخواهد بود.

وی اظهار داشت: کارگاه های تولیدی لباس فرم مدارس نیز پروانه شان را از اتحادیه خیاطان مشهد دریافت می کنند و خودشان نمی توانند فروشنده باشند، بلکه اجناس آن توسط بنکدار یا عرضه کننده ای که جواز کسب از اتحادیه فروشندگان پوشاک دارد، قابل فروش خواهد بود.

کارگاهی که پروانه تولیدی دارد نمی تواند کار فروش انجام دهد و اگر واحدی قصد فروش پوشاک داشته باشد باید از این اتحادیه مجوز بگیرد.رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: به طور قطع کارگاهی که پروانه تولیدی دارد، نمی تواند کار فروش انجام دهد و اگر واحدی قصد فروش پوشاک داشته باشد باید از این اتحادیه مجوز بگیرد.

لسان طوسی تصریح کرد: هر نوع تولید و عرضه لباس فرم مدارس باید پروانه کسب از اتحادیه های خیاطان و فروشندگان پوشاک مشهد داشته باشند، در غیر این صورت غیرمجاز بوده و شکایت خریدار مبنی بر گران فروشی یا عدم داشتن کیفیت لازم از طریق اتحادیه های قابل پیگیری نخواهد بود.

جولان متخلفان در عرضه پوشاک مدارس مشهد

شناسایی ۶۰۵ میلیون ریال تخلف در حوزه عرضه اقلام مدارس و پلمب یک واحد فروش لباس فرم

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای طرح ویژه نظارتی بازگشایی مدارس که از ابتدای شهریورماه در مشهد آغاز شده، تاکنون تعداد ۱۰ گشت مشترک با نمایندگان دادستانی ، تعزیرات حکومتی ، بازرسی و نظارت اصناف و کارشناسان اتحادیه ‏های مربوطه برگزار شده است.

محسن صیادی اظهار داشت: در این راستا از ۲۳۵ بازدید از واحدهای صنفی لوازم تحریر و نوشت افزار و تولیدکنندگان لباس فرم مدارس ) تعداد ۲۷ فرم گزارش بازرسی به ارزش ۶۰۵ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۹۰۰ ریال تنظیم شده است.

وی بیان کرد: برای لباس فرم مدارس قیمت مصوب تعیین و به مدارس و واحدهای تولیدی اعلام و ابلاغ شده است، مراکز توزیع لباس فرم باید با برخورد مناسب و قیمت‌های ابلاغ شده نسبت به عرضه اقدام کنند.

با توجه به این که کیفیت برخی از لباس‌های فرم مدارس از نظر نوع پارچه و کیفیت دوخت در شرایط مطلوبی نیست، مقرر شده است تا تولیدکنندگان نسبت به ارتقای کیفیت اهتمام داشته باشند که در صورت عدم رعایت در این خصوص نیز با تولیدکنندگان متخلف برخورد خواهد شد.صیادی ادامه داد: با توجه به این که کیفیت برخی از لباس‌های فرم مدارس از نظر نوع پارچه و کیفیت دوخت در شرایط مطلوبی نیست، مقرر شده است تا تولیدکنندگان نسبت به ارتقای کیفیت اهتمام داشته باشند که در صورت عدم رعایت در این خصوص نیز با تولیدکنندگان متخلف برخورد خواهد شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی بیان داشت: تمامی اقدامات لازم برای نظارت بر عرضه لباس فرم مدارس در حال انجام است، اما با این وجود تعداد محدودی از تولیدکنندگان یا مدارس نسبت به قیمت یا کیفیت ‏توجهی دارند که در گشت‏های مشترک با ایشان برخورد تعزیراتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: شایان ذکر است در بازدیدها و بررسی ها، مقرر شده است که وجوه اضافه دریافتی را به اولیاء دانش آموزان عودت شود.

صیادی اظهار داشت: در طول اجرای طرح نظارتی مزبور، دفتر مدیر مدرسه و یک واحد صنفی تولیدی لباس فرم مدارس در خیابان بهار مشهد به دلیل عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب پلمب شد.

وی بیان کرد: مردم بهترین ناظران در این عرصه هستند خواهشمندیم در صورت مشاهده تخلفات آن را با واحد دریافت شکایات اتاق اصناف مشهد در میان بگذارند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha