جولان سگ‌های ولگرد در نوشهر؛ گره‌ای که با دست باز می‌شود نه با سَم و اسید

نوشهر- ایرنا- فیلم کوتاهی به تازگی با عنوان "تصاویر غم انگیز سَم دادن به سگ مادر و توله هایش در منطقه کوشکسرای نوشهر" یکی از بزرگ ترین نقاط روستایی مازندران درفضای مجازی منتشر شده که آنان در اوج ضجه و ناله در حال جان کَندن هستند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، "توضیحاتی که در باره این فیلم کوتاه از سوی کاربر ارایه شده وی ادعا کرده که از سوی یکی از اعضای انجمن حمایت از حیوانات این فیلم برای انتشار ارسال شده و نوشته حیوان آزاری و سم دادن باعث کشتن چهار توله سگ و سگ مادر در نوشهر شده است .

نگارنده در ادامه این فیلم می افزاید که در چهاردهم شهریور ماه جاری هم با ورود به شهرک کوشکسرای، سگ نگهبان را با فجیع ترین شکل ممکن کتک زده اند که سبب ضربه مغزی و در نتیجه مرگ این حیوان شد و در پی تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ صورتجلسه در محله حادثه تنظیم شد و افزون برآن سال گذشته هم ۶ قلاده توله سگ از همین پدر و مادر (نژاد بومی) با سم کشته شدند. "

خبرنگار ایرنا، برای پی گیری این حادثه غم انگیز و نگران کننده و دریافت اطلاعات به منظور درستی آن با مسوولان مرتبط به ویژه بخشدار مرکزی نوشهر چندین بار ارتباط تلفنی برقرار کرد اما متاسفانه این مقام مسوول قادر به پاسخگویی در باره این موضوع نبود.

دهیار روستای کوشکسرا هم از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: سگ آزاری در این روستا جزو خطوط قرمز است و هیچگاه به هیچ کسی اجازه نمی دهیم مرتکب چنین جنایتی شود و در ماه های گذشته هم تعدادی سگ بلاصاحب در سطح این روستا جمع آوری و در مراکز نگهداری و حمایت از این حیوانات در نوشهر انتقال داده شد.

جولان سگ ولگرد در نوشهر؛ گره‌ای که با دست باز می‌شود نه با سم و اسید

حشمت افشار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هنوز فیلمی از تزریق سم به این حیوانات و نحوه تلف شدن آن ها در فضای مجازی مشاهده نشده و از هم اکنون این موضوع با جدیت پیگیری می شود به محض شناسایی عاملان تلف شدن این حیوانات، بی تردید این موضوع رسانه ای خواهد شد.

حیوان آزاری یکی از انواع بداخلاقی های اجتماعی، بزهکاری یا اختلالات روانی است که موجب جریحه دار شدن افکار عمومی شده و جرم تلقی می شود.
هرچند امور مربوط به حیوانات وحشی طبق ماده یک قانون حفاظت بهسازی محیط زیست مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست می شود ولی از آنجایی که سازمان حمایت از حیوانات در کشور نداریم این سازمان در راستای جریحه دار نشدن افکار عمومی در راستای مقابله با حیوان آزاری در این خصوص همکاری می کند

کوشکسرا با جمعیتی دست کم ۶ هزار و ۵۰۰ نفر جزو یکی از بزرگ ترین نقاط روستایی مازندران از توابع شهرستان نوشهر خطه غربی این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha