۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85224613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۱ پروژه عمران شهری در اصفهان  در دست اجراست
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عملیات اجرایی و احداث ۴۱ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال به همت سازمان عمران شهرداری در این کلانشهر در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی صالحی روز یکشنبه در یکصدو یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارداشت: پروژه‌های عمرانی این سازمان مطابق با برنامه و زمان‌بندی پیش می‌رود و پنج هزار میلیارد ریال نیز فراتر از بودجه مصوب به پروژه‌ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه بودجه امسال عمرانی اصفهان ۲ برابر نسبت به سال قبل افزایش یافته است، تصریح کرد: از مناطق شهرداری و دیگر مجموعه‌های وابسته درخواست داریم مطالبات سازمان عمران را به موقع پرداخت کنند تا خللی در بهره برداری از پروژه ها رُخ ندهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین از تصویب احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران خبر داد و گفت: این مسیر سال‌ها قبل احداث شده، اما حد فاصل پل تا میدان لاله هیچ دسترسی محلی، دوربرگردان و ارتباط دو طرفه اتوبان وجود ندارد، لذا عملیات عمرانی ایجاد تقاطع غیر همسطح با اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال توسط سازمان عمران شهرداری انجام خواهد شد.

صالحی همچنین تحقق ردیف‌های درآمدی و هزینه‌های بودجه از سوی شهرداری را خواستار شد و افزود: پایبندی به مفاد درآمدی در حوزه مالی و اقتصادی مناطق و سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های این نهاد ضروریست.

وی با اشاره به تصویب دستورالعمل وحدت رویه اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها در هیات تطبیق خاطرنشان کرد: این امر با تلاش شورا و شهرداری نهایی و پرداختی‌های سنوات قبل مردم تعیین تکلیف شد.

به گفته سخنگوی شورای شهر، درخواست انجام یک پروژه پژوهشی با موضوع آثار ریزگردها از سراب تا پایان زاینده رود توسط این نهاد تصویب شده است.

فعالیت دستفروشان و انجام برخی ورزش‌ها به میدان نقش جهان آسیب می‌زند

رییس مرکز پژوهش‌های شورای شهر نیز در این جلسه گفت: میدان نقش جهان اصفهان نیازمند مدیریت واحد و تهیه نظام نامه مشترک بین شهرداری، نیروی انتظامی و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری است.

مصطفی نباتی نژاد اضافه کرد: فعالیت دستفروشان و برخی تفریحات و ورزش‌ها در این مکان تاریخی سبب آسیب به میدان و اماکن ارزشمند آن می‌شود.

همچنین احمد شریعتی، عضو شورای شهر در این جلسه خاطرنشان کرد: مردم استان اصفهان در موضوع آب مظلوم هستند و حامی ندارند و نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز از برای رفع مشکلات آبی این خطه از حق شهروندان دفاع نکردند.

محمدرضا فلاح، دیگر عضو شورای نیز گفت: از اول مهر و شروع سال تحصیلی جدید افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در این دیار پیش بینی می‌شود ، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید برای کاهش این چالش تلاش و حتی ساعات فعالیت خود را شناور کنند.

محمد نورصالحی، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در جلسه از خادمان و موکب‌داران درخواست کرد که با بهبود و ارتقای خدمات از اکنون برای اربعین سال آینده آماده شوند.

به گزارش ایرنا، بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان است که ۷۰ درصد از آن به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha