تهیه و ثبت تاریخ شفاهی خاطرات و وصیت نامه  ۱۴هزار شهید و جانباز مازندران

ساری- ایرنا- مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از آغاز تهیه و ثبت تاریخ شفاهی خاطرات و وصیت نامه ۱۴هزار شهید استان خبر داد و گفت: تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ مورد از تاریخ شفاهی جامعه ایثارگر این استان ثبت و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگا ایرنا سعید کهنسال به مناسبت هفته دفاع مقدس با هدف تبیین برنامه های معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثار گران مازندران افزود : تاریخ شفاهی خاطره گویی و وصیت نامه ها در قالب کلیپ، پادکست و اینفوگرافی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

وی از اصحاب رسانه مازندران خواست تا در انتشار تاریخ شفاهی خاطرات و وصیت نامه های شهیدان همکاری همه جانبه داشته باشند، ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که شروع شده، جمع‌آوری تاریخ شفاهی جانبازان ۷۰ درصد است.

وی تصریح کرد: تا پایان امسال ضبط و تدوین فیلم خاطره گویی ۲هزارو ۵۰۰ جانباز عملیاتی خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگان مازندران با بیان این نکته که در دیدار با خانوادهای شهدا خاطرات و وصیت نامه شهید که از زبان مادر و پدر و دیگر اعضای خانواده شهید بازگویی می شود، بسیار مهم و اثر گذار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، بیان داشت: این که مسوولان چند بار به دیدار خانواده و شهدا می روند، مهم نیست، بلکه ترویج فرهنگ و شهادتی که در قالب خاطرات و وصیت نامه شهدا وجود دارد، مهمتر است.

کهنسال بر لزوم فعالیت بیشتر تشکل های فرهنگی ایثار و شهادت در محلات مازندران اشاره کرد و توضیح داد:‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران از این تشکل ها به صورت جدی همکاری و حمایت می کند.

وی از تشکیل گروه سرود ویژه فرهنگ ایثار و شهادت مازندران زیر نظر اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت: این گروه اشعاری را که برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت شهیدان و جانبازان استان هستند، می سراید.

تهیه و ثبت تاریخ شفاهی خاطرات و وصیت نامه  ۱۴هزار شهید و جانباز مازندران

یادواره دیجیتالی افلاکیان مازندران

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران یکی از برنامه های در حال اجرا همسو با اهداف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را برگزاری یادواره دیجیتالی افلاکیان عنوان کرد و گفت: در این یادواره حدود ۲۰ دققیه ای، تلاوت قرآن مجید، مداحی و سخنرانی از سوی شهیدان است، یعنی با ثبت و ضبط تلاوت قرآن و مداحی و سخنرانی هایی که هر شهید در طول حیات خود در مناطق مختلف داشته اند، جمع آوری و در قالب یادواره دیجیتالی افلاکیان در مناطق مختلف برگزار می شود.

کهنسال تصریح کرد: در این یادواره که ششمین مرحله آن هفته‌آینده برگزار خواهد شد، به هیچ عنوان افراد یا مسوولی صحبت نخواهند کرد و صفر و تا صد برنامه در قالب تلاوت قرآن، مداحی و سخنرانی از سوی شهیدان است.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha