توجه ویژه اتحادیه جهانی به فرنگی‌کار خوزستانی

تهران- ایرنا- اتحادیه جهانی با نزدیک شدن به پیکارهای سال ۲۰۲۳ قهرمانی جهان در بلگراد به معرفی ۶ کشتی‌گیری که مبارزه‌های جذاب و مهیج دارند، پرداخت.

به گزارش ایرنا؛ مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان از ۲۵ شهریور در بلگراد آغاز و تا دوم مهرماه ادامه دارد. این رقابت‌ها نخستین گزینشی المپیک پاریس به شمار می‌رود.

اتحادیه جهانی کشتی در تازه‌ترین تحلیل، شانس کسب مدال طلا را برای ۶ جوان در این رویداد بالا دانست که می‌توانند در بلگراد نامی را برای خود دست‌و پا کنند. در مسابقات جهانی کشتی پیش از المپیک، بیشتر کشتی‌گیران سعی می‌کنند در ۶ وزن المپیکی رقابت کنند. پوشیدن دوبنده تیم ملی کشور برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان خود کاری سخت است چرا که یک مدال می‌تواند جایگاه آنها را در تیم المپیکی کشورشان تضمین کند؛ رویایی که بیشتر کشتی‌گیران به دنبال آن هستند.

مسابقات جهانی کشتی در صربستان با حضور یک‌هزار کشتی‌گیر برگزار می‌شود که در ترکیب کشورها چند ستاره جوان حضور دارند که به دنبال درخشش هستند. شاید آنها مدعی کسب مدال نباشند اما در بین آنها کشتی‌گیرانی حضور دارند که ممکن است نام‌های شناخته شده را ناراحت کنند.

دانیال سهرابی در وزن ۷۲کیلوگرم نماینده ایران در بلگراد است. اتحادیه جهانی کشتی در این خصوص نوشت: اگر محمدرضا گرایی قهرمان المپیک ایران نبود، دانیال سهرابی می‌توانست نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم ایران برای مسابقات جهانی باشد، اما سهرابی باید به وزن ۷۲ کیلوگرم برود. او چالشی برای ستاره‌های شناخته شده در این وزن خواهد بود. توانایی سهرابی در بازگشت پس از عقب افتادن آن هم برابر کشتی‌گیرانی که سعی در حفظ برتری خود دارند فوق‌العاده است.

سهرابی در سال ۲۰۲۳ به ترتیب در مسابقات رنکینگ‌دار سوم و چهارم در بیشکک و بوداپست طلا گرفت. او در وزن خود مدعیانی همچون علی ارسلان، راماز زویدزه از گرجستان، اولوو غنی‌زاده از جمهوری آذربایجان، رینتارو سوگابه از ژاپن و سلجوق جان از ترکیه را در پیش رو دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha